BAŞA DÖN

Ümraniye Belediyesi-İnternet Belediyeciliği Projesi

İncelemek için resmi tıklayınız.

Ümraniye Belediye, Erkyazılım çözümleri ile kentlilerine internet ve telefon üzerinden daha kaliteli hizmetler sunmaktadır.

Ümraniye, İstanbul’un en hızlı gelişen ve 1.000.000’un üzerindeki nüfusuyla İstanbul’un en büyük ilçelerinden birisidir. Ümraniye Belediyesi, belediye hizmetlerini daha interaktif ve kolay ulaşabilir hale gelmesi için 2002 yılında Erkyazılım’la çalışma kararı verdi

Çözüm Hakkında,

Erksoft, Ümraniye Belediyesi’nin hizmetlerinin vatandaşlara daha iyi sunulması için öncelikle 2002 yılında tüm belediye faaliyetlerinin güncel olarak yayınlanabileceği bir web portalı hazırladı. Belediye kullanıcıları portal ile ilgili eğitime tabi tutuldular ve güncelleme belediye çalışanları tarafından yapılmaya başlandı. Portal 2003, 2004, 2005 ve 2006 yıllarında tasarım ve içerik yönetimi açısından geliştirildi. Ayrıca Ümraniye Belediyesi www.umraniye.bel.tr adresiyle bel.tr uzantılı adresi kullanan ilk belediye oldu. 2006 yılı Ağustos ayında ise belediyeler için yepyeni bir konsept ile web portalı tekrar yenilendi.

Projenin ikinci aşaması olarak 2002 yılında Telefon üzerinden belediye hizmetleriyle ilgili bilgi, başvuru belgeleriyle ilgili bilgi, hizmet masasına istek şikayetlerle ilgili sesli mesaj bırakma, başkana mesaj bırakma ve vergi borcu öğrenme hizmetlerini kapsayan bir IVR sistemi kuruldu. Bu çalışma Türkiye’de belediyelerde bir ilk olarak yerini aldı.

Projenin üçüncü aşamasında 2002 yılından Web portalı üzerinden kredi kartı ile vergi borcu ödeme, borç bilgisi öğrenme ve ekstre alma işlemlerinin yapılabildiği yeni bir hizmet kanalı açıldı.

Projenin dördüncü aşaması olarak belediyedeki tüm istek ve şikayet başvurularının toplandığı Beyaz Masa birimi bir çağrı merkezine dönüştürüldü. Yine belediyelerde bir ilk olarak yapılan bu çalışma ile Beyaz Masa birimine gelen tüm çağrıların raporlanması, çalışanların performans analizinden, gelen başvuru konuları ve çözümleri, çözüm süreleri hakkında detaylı rapor alınabilen ve bu sayede hizmetlerin daha iyi verilmesini sağlayan bir sistem kuruldu.

Projenin beşinci aşaması olarak Çok Kanallı Gönderim Merkezi Güvercin ürünü hizmete alındı. Bu çalışma ile vergi borcu hatırlatma, başkanın çalışmaları, belediye faaliyetleri ile ilgili bülten gönderme, tebrik mesajları ve yapılan etkinliklerle ilgili etkinlik duyurusu yapılmaktadır. Mükelleflerle yapılan tüm görüşmeler kayıt altına alınmaktadır.

Projenin son aşaması olarak Video Streaming hizmeti verilerek web portalı üzerinden belediye tanıtım filmi ve Çanakkale Filminin aynı anda 100 kişiye kadar sorunsuz izlenebilmesi hizmeti verilmiştir.

Ümraniye Belediyesi’nde yapılan bu projenin bir çok ayağı Türkiye’de ilk defa yapılan çalışmalar olup diğer belediyelere örnek teşkil etmektedir. 2002 yılında yapılan hizmetlerden Telefon Belediyeciliği uygulaması IT Business dergisini kapak olmuştur.


Yorumlar
XDaha önce yorum yapılmamış
Yorum Yapın