BAŞA DÖN

Attention Metrics / İlgimetre üzerine

İncelemek için resmi tıklayınız.

Compete.com firması tarafından ortaya atılan bir istatistik yaklaşımı var. Adına Attention metrics deniyor.

Ziyaretçilerin sitede geçirdiği vakit toplamını, US de internette gezinen tüm kullanıcıların geçirdiği süreye bölerek oraya çıkan rakam ile siteler arasında karşılaştırma yapılması temeline dayanıyor.

Bu sayede AJAX, Flash, Online video gibi uygulamalar yüzünden ölçülmesi krize dönen ziyaretçi sayısı hit sayısı gibi tutarsız veriler yerine daha tutarlı bir sonuca ulaşılmaya çalışılıyor.

Konu 1 yıllık olsada, Microsoft'un da buna benzer bir sistem ile uğraştığını (reklam dağıtımını en verimli yapabilmek için) biliyoruz.

Konu ile ilgili Bisorusor.com'da bir soru yayınladık. Sizin fikriniz nedir? Bu yaklaşım site ölçümleme dışında da uygulanabilir mi?

 


Yorumlar
XDaha önce yorum yapılmamış
Yorum Yapın