BAŞA DÖN

Çevik Yazılım Metotlarının Satışa Etkisi ve Müşteri Memnuniyeti

İncelemek için resmi tıklayınız.

Erkyazılım’ın çevik (agile) yazılım metotlarını benimsemiş olmasının en çok sevindiğim yanı, çevik yazılım yaklaşımının müşteri memnuniyeti sağladığı kadar satış sürecinin de hızlı olmasına olanak sağlaması. Gerkçekleştirdiğimiz projeler çerçeve olarak sektör bazında benzerlik gösterse de (örneğin: Enerji sektörü/online ödeme sistemi gibi) müşterilere göre özelleştirmeleri herbir projeyi oldukça değiştiriyor, kendine özgü hale getiriyor. Çevik metodlar ile proje içindeki her bir yazılım özelleştirme isteğini küçük parçalara bölüyoruz. Bunları müşteriye ayrı ayrı onaylatabiliyor olmak, ya da müşteri istediğinden vazgeçtiğinde geri dönme kolaylığının olması fiyatlandırma konusunda da ölçeklenebilirlik kazandırıyor.

Bildiğiniz gibi, çevik yazılım manifestosu 4 basit ilkenin benimsenmesidir ve bunlar, müşteri memnuniyetinin temelidir. Aynı zamanda bunun tersi müşteri şikâyetlerinin ve yolun sonundan bile geri dönülen yazılım projelerinin temel kaynağıdır.  Bugün yazılım projeleri anlamında iş yapılabiliyorsa bu beklentiler karşılanıyor demektir.  Demek ki, çevik yazılım ilkeleri artık bu bir manifestodan öte, bir iş yapma şekli haline gelmiş.

Bir projeye başlarken, herkesin aynı araçları kullanması güzel bir şeydir. Peki, farklı araçları kullananlar iş yapamayacak mı? Elbette hayır. Bizim müşterilerimiz farklı farklı ürünler ve metodlar kullandıkları halde, proje sürecinde her alternatifte müşterilerimizle iletişimi gerektiği gibi kurabiliyoruz.

Bir ilke de dokümantasyonla uğraşmak yerine yazılımı çalıştır mantığıdır. Detaylı dokümantasyon süreyi ve maliyeti artırdığı gibi, hiçbir zaman çalışan bir yazılım kadar müşteriyi memnun etmeyecektir.

Diğer manifesto ilkesine gelelim. Her sözleşmede keskin kurallar koyulmaya çalışılır. Fakat hiçbir kesin kural, yazılım şirketini müşteri ile hemfikir olmak kadar kazançlı kılmaz. Çünkü en azından ihtiyaçlar adına söylemek lazım; başlangıçta hayal gücü ile tasvir edilen ihtiyaçlar,  projenin ilerleyen aşamalarında daha net belirir. Yazılım şirketi sözleşmeye uymaya çalışırken, müşterinin ihtiyacını karşılamamış olacak. Sözleşmeye uyuldu belki ama nerede müşteri memnuniyeti?

Sözleşmelerde ve teklif metinlerinde ifade edilen cümlelerin dahi yanlış anlaşılma ihtimalleri söz konusudur. Teknik olarak her şeyin yapılabildiği günümüzde, yazılım projelerindeki en büyük maliyet ve “yapılmayanlar listesinin” uzamasının sebebini “farklı yorumlamalar” oluşturmaktadır.

Küçük parçalar halinde yapılan teslimat ve alınan onaylar, sonrasında emin adımlarla ilerlemeyi sağlıyor. Gidilen yolda, yapılmayan iş kalmamış oluyor. Bu yazılım şirketi olarak bizi de memnun ediyor, bizimle çalışan firmayı da memnun ediyor. Aynı zamanda,  firma adına ürün kabulü yapacak olan yetkili, yaptırdığı işleri aşama aşama çalıştığına şahit olduktan sonra, çalışma süreci de asla gergin geçmiyor.

Bunlar üretim ve sonrasında sağladığı kolaylıklar. Bunun bir de satış kolaylaştıran pazarlık kabiliyeti kazandırdığını düşünecek olursak, projeyi küçük parçalara bölebildiğimiz oranda başarı kazanıyoruz.

Aynı zamanda satış sürecinde de müşterimiz verilen teklifin neye göre verildiğini sorgulayabildiği için, aldığı fiyatı değerlendirirken modül bazında tercih yapabiliyor, aldığı iskontonun haricinde bir de önem/aciliyet değerlendirmesi yaparak fiyatı kendi kriterlerine göre aşağı çekebiliyorlar.

Sadece 4 basit ilke bütün bunları sağlıyorsa bence bu manifesto, mutlu müşteri manifestosudur.


Yorumlar
XDaha önce yorum yapılmamış
Yorum Yapın