BAŞA DÖN

Yazılım üretiminden fatura kesimine bir iş akışı modeli

İncelemek için resmi tıklayınız.

Yazılım firması olsak da bazı işlerimizi dış ürünler kullanarak yapıyoruz. Böylelikle hem tekerleği yeniden keşfetmek ile zaman kaybetmiyor hem de işimizi uzmanlara teslim ediyoruz. Usta olabilmek önemli. İşimizi en severek teslim ettiğimiz yazılımlardan birisi Fogbugz, biz ona kısaca Takip diyoruz.

Yaklaşık 3 yıldır Erkyazılım bünyesinde uyguladığımız bir işleri kategorize etme yöntemi var. Bu sayede önümüze gelen işleri Takip sistemimizde sınıflandırıyor ve müşterilerimize en güzel hizmeti üretmeye çalışıyoruz. (Takip yokken günlük eposta raporlarında bunları tutuyor ve takip ediyorduk, illa bir sisteminiz olması gerekmiyor, sistematiğinizin olması önemli)

Üretimi yeni proje, garanti, bakım ve geliştirme olarak sınıflara ayırdık. Gelen her iş kalemi bunlardan birisine giriyor ve orada hata, özellik, araştırma gibi alt kademelere indirgeniyor.

Yeni proje: Satış tarafından gerçekleştirilmiş, paket halinde satılmış, kapsamı belli (x firması y projesi, y projesinin mobili vb.) üretim süreçlerini kapsıyor.

Garanti kapsamı: Yeni almış olduğumuz bir işin proje kapsamında yapılmasını taahhüt edip yaptığımız işleri koyduğumuz kategori. İşler nitelik açısından bakım kapsamı ile aynı olmakla beraber, garanti ve bakım arasındaki fark, garantini kapsamının sadece sözleşmedeki garanti sürecini kapsaması. (Garanti süresi müşteriden müşteriye  değişiklik arz edebiliyor ama genellikle  1 yıldır.)

Bakım kapsamı: Bakım, garanti sonrası yapılan ve programlarımızdaki bize bakan bazı şeylerin düzeltilmesi, yeni sürüm yüklenmesi vb. sürecine verdiğimiz isim. Burada iki durum söz konusu. Eğer bakım anlaşması yapılmış ise müşteriye ücretlendirme yapılmıyor. Eğer bakım anlaşması yapılmadı ise, şu kadar süre bakım yaptık diye aynı geliştirmedeki gibi dönemsel fatura kesiliyor. Bu yüzden neyin bakım neyin, geliştirme olduğu oldukça önemli.

Geliştirme kapsamı: Adı üstünde olan "geliştirme" var olan projeye yeni modüller/özellikler eklemek,  yani daha önceden olmayan değişiklikler ile ortaya çıkan işleri ve bunların sürecini kapsıyor. Bu kalemdeki her çalışma adam/saat bazında ücretlendiriliyor.

Küçük bir teşekkür: Her nekadar akıllı bir yazılım bizlere yardımcı olsa da, bunları derleyip toparlayan, son rapor hallerini yönetim ve müşterilerimiz ile paylaşan birisine her zaman ihtiyaç var. Bu işi bizde yürüten muhasebe yöneticimiz Bayram Çotur'a buradan kocaman bir teşekkür gönderiyorum :)


Yorumlar
XDaha önce yorum yapılmamış
Yorum Yapın