BAŞA DÖN

Sen de bir soru sor!

Dream Venture'ın desteğini alarak bir süredir Paylaşarak sıkıntıları giderme platformu olarak adlandırdığımız bisorusor.com'u geliştiriyorduk.

Bu hafta, zevkle çalıştığımız projemizde belli bir aşamaya geldiğimizi düşünerek belirli sayıda bir kullanıcı kitlesinin erişimine açık olan özel olan alfa test aşamasına geçtik.

"Alfa Yayını" ne demek ?

Kısaca, projemiz temel işlevlerini çok güzel bir şekilde yapıyor ve artık kullanıcıların da bir ön testinden geçmesi gerekiyor demek. Bu aşamada seçtiğimiz kullanıcılar ön testleri yaparak geri dönüş yapıyorlar ve arge ekibimiz de bunları gözden geçirip, gerekirse Creative konsepte de müdahale ederek hızlı bir şekilde yayına alıyorlar.

Neden Özel ?

Geliştirdiğimiz bazı modüllerimizin benzer uygulamalar arasında yani pazarda fark oluşturduğunu düşünüyor ve bunların en güzel bir şekilde çalıştığından emin olmak istiyoruz.

Alfa'dan sonra ne var ?

Alfa aşamasındaki geliştirmelerimizi 1 Eylül'de bitirmiş ve Web 2.0 ın bir nevi alamet-i farikası :) olan beta aşamasına geçmiş olmak istiyoruz.

Beta aşamasında bu sefer  Belediyeden.com, Marketplacedigger.com'dan farklı olarak sınırlı sayıda ön kullanıcıya giriş izni verip, kapasitemizi yavaş yavaş arttıracağız.

Sıkıntılarınızı gidermek için geliyoruz, bizden ayrılmayın... :)

 

 


Çok açılmışım çok

Dağınık yerlerdeki makinalar ile uğraşırken, 2-3 tane uzak masaüstü açtığım olmuştu, biraz önce 8 taneye birden bağlandığımı farkettim. Çok açılmışım çok...

Uzak masaüstü güzel bir yöntem, oturduğunuz yerden makinalar üzerinde koşturmanıza yardımcı oluyor. Bilgisayar işindekilerin balkonlu (bkz göbek.) olmalarına alışmıştık ama bu gidişle bu kadar hareketsizlikle sayı daha da artar gibi, ne dersiniz?

 


Akamai Öğretisi

Akamai, malum dünya üzerinde kendi "backbone"'u olan, Yahoo gibi kurumlar dahil olmak üzere, epey bir firmanın pis işlerini (veri yükü, cache vb) yapan bir firma.

Geçtiğimiz haftalarda Akamai, kendisine ait veri akışına ait istatistikleri paylaşmaya başladı., konu ile ilgili Read/Write Web'e ait bir incelemeye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

10 Haziran, 13:51 deki ekran görüntüsüne dikkat ederseniz İngiltere yoğunluk olarak %12,7, o saatlerde uyumakta olan Kaliforniya %5 civarı (Silikon vadisi ve bilimum sunucu memleketi olduğundan olabilir) bir pastaya sahip. (Mesai başlayınca Kaliforniya %10 çıkabiliyormuş.) Hakeza  Çin ve  Avusturalya kıtasıda yüksek ölçekli kullanıma sahip.

Amerika pazarına girmenin önemi hepimizce malum, bunun için gerekli çalışmaları zaten bir şekilde firma olarak yapıyoruz. Grafiklere bakınca, uzaklara baktığımız kadar, komşularımıza bakmadığımızı düşündüm. Avrupa'nın (toplamda %30 civarı) kullanım yoğunluğu ile güzel bir pazar oluşturduğu ve buralara yapılacak web yatırımlarının güzel sonuçlar verebileceği gözden kaçırılmamalı.

Özellikle Avrupa'nın elimizin altında olması, yatırım için gidip gelinmesinin Amerikaya göre daha rahat olması rahatlığını da göz önüne alırsak, bu pazarlara uygun internet uygulamaları geliştirmek için kolları sıvamak için tam vaktidir. Daha da geç kalınmamalı...

 


Sinaptik.Net - Bilişim Sektörüne Özel Kariyer Sitesi

Altius Danışmanlık Bilişim ve Telekomünikasyon Sektöründe faaliyet gösteren firmalar başta olmak üzere, tüm sektörlerdeki firmaların Bilgi Teknolojileri, Bilgi İşlem, Yazılım vb. departmanlarına yönelik insan kaynakları danışmanlığı hizmeti vermektedir.

Gücünü, kullandığı materyaller ve sahip olduğu referanslı networkten alan Altius, firmaların ve BT Profesyonellerinin doğru tercihler yapmasına yardımcı olmaya çalışmaktadır.

Sektöre özel bir proje olan Sinaptik.Net’te Bilişim Sektöründen ve tüm sektörlerin BT departmanlarına ilişkin ilanların haricinde, diğer kariyer sitelerinden bilişim ilanları da çekilerek yayınlanmakta ve iş arayan bir bilişim sektörü çalışanına çalışabileceği tüm güncel iş imkânları bir arada sunulmaktadır.

Altius Danışmanlık için yaptığımız projede, iş arayanlar özgeçmişlerini doldurduktan sonra özgeçmişlerinin görünümü için temalar arasından seçim yapabiliyorlar, PDF olarak kaydedebiliyorlar ve site üzerinden kendi belirledikleri email adreslerine gönderebiliyorlar.


Değişimi Anlatmak ve Değişime Katılımı Sağlamak

Değişmek, değişimi anlatmak ve yaşamak herbiri birbirininde zor kavramlar olsa gerek.
Bütün bunları yaparken daha iyiye ulaşarak değişmek önem arzediyor.

Bursagaz'a yaptığımız başarılı çözümlerden sonra aynı gruba ait yeni bir internet projesine başlamış bulunuyoruz.
Çalık Holding, HSV'den satınaldığı gaz işletmesine Kayserigaz ismini verdi.
Saygıdeğer arkadaşım Kayserigaz Genel Müdürü Hakan Tola bey'in Kayserideki bu değişimi anlatması ve doğalgaz kullanımını arttırmak için yapacağı çalışmalara bizde internet mecrasında destek vermeye çalışıyoruz.
HSV'den Kayserigaz'a olan değişimi, müşterilerin değişime ortak olması için farklı bir "interactive marketing" projesi gerçekleştirdik.
Bu değişimi internet mecrasına doğru aktaran Creative ekibimize teşekkür ediyorum.

"Doğal Enerjide Kayseri'nin yeni yüzü" incelemek için tıklayınız.

Sizce bu internet iletişimi uygulamasında hangi pazarlama fikirleri ve teknikleri uygulanmıştır?