BAŞA DÖN

Açıkinovasyon.com Yenilendi

Acikinovasyon.com yeni özellikleriyle birlikte yeniledik! Yeni versiyonda göze çarpan özellikler;

  • Daha fazla kullanışlı arayüz.
  • Çağrı öneri havuzu sayesinde bireysel kullanıcılar da artık çağrı yayınlayabiliyor. Çağrılarına gelen yorum ve puanlarla en değerli fikri ortaya çıkarıp İnopuanlar kazanabiliyorsunuz.
  • Acikinovasyon.com da çağrı yayınlayabilmek için artık önce kurumsal üye olmanıza gerek yok. Serbest çağrı sayfasından çağrı detaylarınızı, firma bilgilerinizi göndererek çağrınızın daha hızlı bir şekilde Acikinovasyon.com da yerini almasını sağlayabilirsiniz.
  • Üye bilgilendirme kısmı geliştirildi. Kurumsal firmanın çağrısına bir çözüm geldiğinde ya da bireysel bir üyenin çözümüne bir yorum geldiğinde, çözümü ödüllendirildiğinde vb. aksiyonlarda anında bilgilendirme kısımları geliştirildi.
  • Acikinovasyon.com da haftanın, ayın ve dönemin en aktif üyelerine topladıkları İnopuanlar ile sürpriz hediye kazanma fırsatı var.
  • Acikinovasyon.com sosyal ağ siteleri hesabınız hızlıca üye olabilir ve siteye giriş yapabilirsiniz
  • İlginizi çeken içerikleri sosyal ağ sitelerinde hızlıca paylaşabilirsiniz.


Sizi heyecanlı bir inovasyon yolculuğuna çıkarak şey, doğru bir çağrı modeli ve iyi inovasyon çağrısı. Bu bilinçle Acikinovasyon.com yeni versiyonunda yeni inovasyon çağrısı türleri hizmet vermeye devam ediyor.

Sosyal ağlarda Acikinovasyon.com

Blog http://blog.acikinovasyon.com
Facebook http://www.facebook.com/acikinovasyoncom
Twitter http://twitter.com/Acikinovasyon
LinkedIn http://www.linkedin.com/groups?gid=2447992

Erkyazılım olarak Acikinovasyon.com ekibine ve yatırımcılarına hayırlı olmasını dileriz.


Çevik Yazılım Metotlarının Satışa Etkisi ve Müşteri Memnuniyeti

Erkyazılım’ın çevik (agile) yazılım metotlarını benimsemiş olmasının en çok sevindiğim yanı, çevik yazılım yaklaşımının müşteri memnuniyeti sağladığı kadar satış sürecinin de hızlı olmasına olanak sağlaması. Gerkçekleştirdiğimiz projeler çerçeve olarak sektör bazında benzerlik gösterse de (örneğin: Enerji sektörü/online ödeme sistemi gibi) müşterilere göre özelleştirmeleri herbir projeyi oldukça değiştiriyor, kendine özgü hale getiriyor. Çevik metodlar ile proje içindeki her bir yazılım özelleştirme isteğini küçük parçalara bölüyoruz. Bunları müşteriye ayrı ayrı onaylatabiliyor olmak, ya da müşteri istediğinden vazgeçtiğinde geri dönme kolaylığının olması fiyatlandırma konusunda da ölçeklenebilirlik kazandırıyor.

Bildiğiniz gibi, çevik yazılım manifestosu 4 basit ilkenin benimsenmesidir ve bunlar, müşteri memnuniyetinin temelidir. Aynı zamanda bunun tersi müşteri şikâyetlerinin ve yolun sonundan bile geri dönülen yazılım projelerinin temel kaynağıdır.  Bugün yazılım projeleri anlamında iş yapılabiliyorsa bu beklentiler karşılanıyor demektir.  Demek ki, çevik yazılım ilkeleri artık bu bir manifestodan öte, bir iş yapma şekli haline gelmiş.

Bir projeye başlarken, herkesin aynı araçları kullanması güzel bir şeydir. Peki, farklı araçları kullananlar iş yapamayacak mı? Elbette hayır. Bizim müşterilerimiz farklı farklı ürünler ve metodlar kullandıkları halde, proje sürecinde her alternatifte müşterilerimizle iletişimi gerektiği gibi kurabiliyoruz.

Bir ilke de dokümantasyonla uğraşmak yerine yazılımı çalıştır mantığıdır. Detaylı dokümantasyon süreyi ve maliyeti artırdığı gibi, hiçbir zaman çalışan bir yazılım kadar müşteriyi memnun etmeyecektir.

Diğer manifesto ilkesine gelelim. Her sözleşmede keskin kurallar koyulmaya çalışılır. Fakat hiçbir kesin kural, yazılım şirketini müşteri ile hemfikir olmak kadar kazançlı kılmaz. Çünkü en azından ihtiyaçlar adına söylemek lazım; başlangıçta hayal gücü ile tasvir edilen ihtiyaçlar,  projenin ilerleyen aşamalarında daha net belirir. Yazılım şirketi sözleşmeye uymaya çalışırken, müşterinin ihtiyacını karşılamamış olacak. Sözleşmeye uyuldu belki ama nerede müşteri memnuniyeti?

Sözleşmelerde ve teklif metinlerinde ifade edilen cümlelerin dahi yanlış anlaşılma ihtimalleri söz konusudur. Teknik olarak her şeyin yapılabildiği günümüzde, yazılım projelerindeki en büyük maliyet ve “yapılmayanlar listesinin” uzamasının sebebini “farklı yorumlamalar” oluşturmaktadır.

Küçük parçalar halinde yapılan teslimat ve alınan onaylar, sonrasında emin adımlarla ilerlemeyi sağlıyor. Gidilen yolda, yapılmayan iş kalmamış oluyor. Bu yazılım şirketi olarak bizi de memnun ediyor, bizimle çalışan firmayı da memnun ediyor. Aynı zamanda,  firma adına ürün kabulü yapacak olan yetkili, yaptırdığı işleri aşama aşama çalıştığına şahit olduktan sonra, çalışma süreci de asla gergin geçmiyor.

Bunlar üretim ve sonrasında sağladığı kolaylıklar. Bunun bir de satış kolaylaştıran pazarlık kabiliyeti kazandırdığını düşünecek olursak, projeyi küçük parçalara bölebildiğimiz oranda başarı kazanıyoruz.

Aynı zamanda satış sürecinde de müşterimiz verilen teklifin neye göre verildiğini sorgulayabildiği için, aldığı fiyatı değerlendirirken modül bazında tercih yapabiliyor, aldığı iskontonun haricinde bir de önem/aciliyet değerlendirmesi yaparak fiyatı kendi kriterlerine göre aşağı çekebiliyorlar.

Sadece 4 basit ilke bütün bunları sağlıyorsa bence bu manifesto, mutlu müşteri manifestosudur.


Fatih Belediyesi Web Sitesine Ödül

Marmara Belediyeler Birliği tarafından geleneksel hale getirilen ve Türkiye’nin en ciddi yerel yönetimler ödülü olarak kabul edilen “Örnek Belediyecilik Projeleri Yarışması”nın sonuçları 22.06.2011 tarihinde Abant’ta gerçekleştirilen törenle açıklanmıştı. İş yoğunluğu sebebiyle Abant programına katılamayan ilçe belediyeleri ile Büyükşehir’e bağlı kuruluşların ve belediye iştiraklerinin temsilcilerine, Birliğin Eminönü’nde bulunan merkez binasında ödülleri takdim edildi.

Marmara Belediyeler Birliği Genel Sekreteri Doç. Dr. Recep Bozlağan, Örnek Belediyecilik Projeleri Yarışması ödüllerini takdim ederken yaptığı konuşmada, belediyelerde görevli bürokrat ve teknokratları, başarılı çalışmalarından ötürü tebrik etti.

Marmara’daki 230 Belediyenin, 409 ayrı projeyle yarıştığı Örnek Belediyecilik Projeleri Yarışmasında, Fatih Belediyesi Resmi Web Sitesi, 2.lik ödülüne layık görüldü. Yine Fatih Belediyesi web sitesi üzerinden hizmet veren Coğrafi bilgi sistemi 3. Versiyonu jüri özel ödülüne layık görüldü.

Fatih Belediyesi web sitesinin canlılığına ve aktifliğinde emeği geçen çalışan ve yöneticilerini tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.


Çevik Yöntemler ve CMMI ?

Uzun yıllardır Bilgi yönetimi Portallerinden Kurumsal Portal Uygulamalarına; Kurumsal Entegrasyondan Belge Yönetimine kadar farklı sahalarda iş yapmaya çalıştık.

Bazı işler zamanla olgunlaşıyor. Son 4-5 yılımız Internet sektöründe Web 2.0 teknolojilerini anlama ve uygulamayla geçti diyebilirim.

Portal, Semantik Web, Ontoloji, Türkçe Dil İşleme konuları hep ilgi sahamızda oldu. Hem günlük ticari hayatımızı devam ettirirken hemde ARGE yapmaya gayret gösterdik.

2009 yılından itibaren Data-mining, Elektronik Belge Yönetimi, konularında ARGE fırsatları aradık.

Kasım 2010 tarihinde Tübitak BİLGEM’le ARGE projelerine resmi olarak başlamış olduk.

Tübitak ve süreçlerini anlamak biraz zamanımızı alsada sonunda hergeçen gün yaptığı işi ARGE merkezli, standartlara uygun yapmaya çalışan bir firma olmak bize mutluluk veriyor.

Tübitak’la iş yapmak gerçekten zor diyebilirim. Şimdiye kadar Çevik Metodları benimsemiş firmamızın doküman ağırlıklı bir sürece adapte olması biraz zaman alıyor. Doküman ağırlıklı bir süreç yönetmek yerine 2007 yılında Orhan Kalaycının verdiği seminerde anlattığı gibi Çevik Yöntemleri benimsemiş bir CMMI olgunluk seviyesi olabilir diye düşünüyorum. Bu konuda çalışmalara en azından fikir planında başladım diyebilirim.

Bu fikirlerimi ve isteklerimi sevgili dostum Orhan Kalaycı’yla paylaştığımda aşağıdaki önerileri oldu.

Yöneticiler aşağıdaki soruların cevaplarını aramalı:

  • Müşteri istekleri tam anlaşılmış mı?
  • Yapılan işler müşteri isteklerine göre planlanmış mı?
  • Planlara uygun ilerliyor mui?
  • Test çok önemli - müşteri İstekleri dahil hersey test ediliyor mu?


Detaya girersek liste uzun ama uzun lafın kısası: şirket içinde herkese ara sıra “Ne yapıyorsun? Planın var mı? Ne zaman bitecek? Nerden buldun o süreyi, bitirme süresini” soruları sorulmalı.

En önemli sorulardan birisi : Yaptığın işi nasıl test ediyorsun. Bu testleri otomasyona geçirebilir miyiz?

Yöneticiler aşağıdaki konulara dikkat etmeli:

1. Plan

  • Bütün yazılım geliştirme faaliyetleri (gereksim analizi dahil) planlı olmalı
  • En fazla İki günlük işler halinde küçük parçalara bölünmeli

2. Sayılar

  • Süre maliyet hata sayısı gereksinim sayısı
  • Gereksinimlerin ne kadarı analiz edildi ne kadarı geliştirmede, ne kadarı testten gecti ne kadarı testten kaldı. Bunların hepsi sayısal olarak istenmeli.

3. Test

  • Test otomasyonu
  • Gereksinimlerin test edilme oranları
  • Test ortamı, vb.

Yukarıdaki Orhan Kalaycı’nın yaptığı tespitlerin hepsine katılıyorum.

CMMI konusunda şekle fazla takılmadan CMMI modelinin özüne ve amacına odaklanıp ve mümkün olduğunca sadece belge ağırlıklı şeklen yaklaşımlardan uzak durmayı ve kuralların lafzaatina değil hikmetine yani neden ne amaçla konduklarına odaklanmayı düşünüyorum.
Konu ile ilgilenenler için Emin BORANDAĞ'ın "BASAMAKLI CMMI MODELİ İLE EXTREME PROGRAMMING METODUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ" konulu Yüksek lisans tezini, Orhan Kalaycı'nın CMMI ve Çevik Yöntemler dökümanını incelemenizi öneririm


Özel bir yenilikçi proje - Cumhurbaşkanı Nerede?

Göreve geldiği günden beri teknolojik yeniliklere büyük önem veren Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün günlük çalışmalarının, mesajlarının, kabullerinin, yurtiçi ve yurtdışı gezilerine ilişkin detaylı bilgilerinin yer aldığı Cumhurbaşkanlığı resmi Internet sitesinde yeni özellikler kazandırmaya devam ediyoruz.

Cumhurbaşkanlığı Resmi İnternet Sitesi için yaptığımız yeni proje, Google Maps altyapısını kullanarak, Cumhurbaşkanımızın ziyaret ettiği yerleri harita üzerinde etiketlenmesine olanak sağlıyor. Etiketler üzerinden de ziyaret edilen yerde çekilmiş fotoğraflara ve ilgili içeriklere ulaşılmasını sağlıyor.

(http://www.tccb.gov.tr/cumhurbaskaninerede/)