BAŞA DÖN

Grup satın alma girişimleri üzerine notlar.

Geçtiğimiz perşembe uzunca süredir katılmaya niyet edip de bir türlü katılmayı beceremediğim Etohum toplantılarından birisine katılabildim (kısmet bugüneymiş). Özellikle son 6 ayın en popüler konularından grup satın alma girişimleri ile ilgili, dışarıdan değil direk yetkili ağızlardan (ortak, genel müdür seviyesinde 1.ağız) şaşırtıcı şeyler duyduk.

Katılımcı firmaların enaz birkaçını duyduğunuzu tahmin ediyorum: GrupfoniMarkaponGrupanyaGrupçaEkoloni,ŞehirFırsatı (oturma düzenine göre). Konuşmalar devam ederken elimden geldiğince Twitter üzerinden not almaya çalıştım,bir nevi canlı yayın olmuş oldu. Aşağıdaki notların bir kısmı bunlardan bir kısmı akılda kalanlardan. Bazı ifadeler sorulan sorulara 1 konuşmacının cevap vermesi ile alınmış bilgiler olsa da diğerleri itiraz etmediği için genelleme olarak kabul edilebilir diye düşünüyorum.

Rakibin dayanılmaz cazibesi
"Rakibin dayanılmaz cazibesi",
Konuşan Ekoloni'den Elbruz Erdoğan, merakla eğilenler, Grupfoni'den Burak Hatipoğlu ile Markapon'dan Can Turanlı

Grup satın almalardaki kârlılık ve işin basitliği şaşırtmadı desem  yalan olur. Normal bir eticaret operasyonunda %5-15 arası değişen kâr marjlarından bahsedilebilir ki bu oranlar rekabet dolayısı ile kolay kolay 2 haneli rakamları görmezler. Özellikle ŞehirFırsatı'nın abisi Groupon'un dünya genelinde %50 kâr ile satış yaptığını duymak, Şehirfırsatı için de kâr oranlarının benzer olduğunu düşünmemize sebep oldu. Buna birde şirketin müşteriye %50 den az fayda sağlıyorsa çalışmayız felsefesini ekleyince ortaya ürün sahibinin %25 gibi bir rakama razı olduğu bilgisi çıkıyor ki normalde 100 liralık bir malı kampanya ile 25 liraya vermeye razı olduğu gerçeği çıkıyor. Düz mantık bakarsak, aracı firmanın eline geçen net rakam ürün sahibine denk veya daha fazla.

Diğer şaşırtıcı bilgi ise çalışılan firmaların %80 gibi bir oranda tekrar çalışmak istedikleri, bu oranın dışarıda %95'lere çıktığı. Hiç bir firmanın tam kapasite iş yapmadığı gerçeği ile, o boşlukların grup satınalmalar ile iyi doldurulduğuna delil sayabiliriz. Firmaların rakamsal olarak bu kadar indirim yapmalarına rağmen, tekrar çalışmayı arzu etmeleri memnun olduklarını gösteriyor. Bu durumda herkes mutlu demektir. Satan, alan, aracı olan :) Aracı olarak Grupanya, müşterilerine 8 milyon TL'lik avantaj sağladıklarını belirtti, varın gerisini siz hesaplayın.

Rakamlara gelmişken, firmaların hemen hepsi (grupça'yı unuttum) 20 kişi üstünde personele sahipler, yazılımlarını (herkesin ortak fikri, yazılımın değil, operasyonun "iş" olduğu) genelde kendileri yapıyorlar (ŞF, yurtdışı merkezden besleniyormuş) ve gene ŞF dışındakiler faturayı kesip postalıyorlar. ŞF modelinde ise faturayı ürünü veren kesiyor. (Kredi kartı çekimlerini nasıl finansallaştırıyorlar sorusununun cevabını bilemiyorum. Ya ben olayı yanlış anladım, yada komisyon kesimi vs. ile yolu bulmuşlar). Sadece masadaki 6 firmanın personel sayısı 150 civarında ve diğer oyuncuları katarsak 200 kişi grup satın alma girişimlerinde çalışıyor. Yeni oyuncularla birlikte 230 diyelim.

Hemen herkes İstanbul-Ankara-İzmir üçlüsünde yer almış (yada almak üzere) ve genelde İlgi, bu üç şehir dışında Antalya, Eskişehir ve Bursa üstüne. Grupfoni'nin 40 şehirde şehire özel hizmet verme planı varmış. Grupfoni'nin ortağı ve genel müdürü Burak Hatipoğlu'na göre her şehir kendi özel fırsatını barındırıyor ve potansiyeli var. Anadolu şehri olup mekanın az olması gibi bir çekinceleri bulunmuyor. Bu sebepten hedefe ulaşmaya çalışacaklar. Diğerleri de takip edecektir büyük ihtimal. Bu kadar yayılım sağlayabilecek firma sayısı 2-3'ü geçmeyebilir. (Operasyon olarak ciddi bir yük)

Firmalar genelde mekan bazlı (gerçek dünya) ve hizmet tabanlı satışlar yapsalar da, online dünyaya da kapalı olmadıklarının sinyallerini verdiler. Ekoloni gibi halihazırda eticaret sitelerinde kampanya yapanlar mevcut. Markapon ve Grupfoni kardeş firmaları ile zaten çalışıyorlar (Gittigidiyor ve Markafoni) Burak Hatipoğlu'nun da belirttiği gibi "eticaret sitelerindeki bir kampanya şehir sınırını aşıp ülkeye hitap ettiği için yayılım adına oldukça etkili olur." Tabii buradaki kâr marjı, yukarıdaki oranların yanına biraz zor yaklaşır gibi.

Beni şaşırtan diğer bir husus henüz hiçbir oyuncunun kredi kartı dışında operasyona girmemiş olması oldu. Satılan ürünlerin bir çoğunda rakam aralıkları mobil ödemeye uygun olmasına rağmen henüz bir adım yok. Grupfoni yurtdışı ortağının Hindistan tarafından kapıda ödeme modeli ile çalıştığını söyledi, kendileri bunu uygular mı henüz netbirşey yok. Kargo firmalarımız bu konuda epey başarılılar, daha az kâr edenler yapabiliyor. Şehirfırsatı, kredi kartı dışında bir model üstünde çalıştıklarını yasal süreci bekledikleri gibi birşey dedi ama tam anlayamadım. Gerçi ŞF'nin adwords reklamlarında %90 indirimli benzin reklamının, Groupon sitelerinden (Citydeal sitelerinden biri de olabilir) birisinde yapılan benzin kampanyasına atıfta bulunulduğunu söylemesini de çok anlamamıştım zaten. Bu reklam beni kendilerinden soğutmuştu açıkcası.

Mobil uygulamalara henüz sıcak bakılmıyor. Geri dönüşün yeterli olmayacağı gibi bir önyargı hakim denebilir. Fayda görülürse girilir ama henüz SMS ile kupon dağıtımı bile yapılmıyor olması mobil tarafın biraz daha bekleyeceği anlamına geliyor.

Tüm girişimcilerin ortak olduğu bazı maddeler vardı, bunların başında "grup satın alma" modelinin oldukça başarılı olduğu ve sektöre yeni oyuncuların girebileceği (kesinlikle), pastada yer olduğu geliyor. Gene diğer bir ortak nokta, kitle modele sadık ama siteye sadık değil.  Başka bir kampanya sitesi iyi birşey sunarsa ona direk gidebiliyorlar ve buna etkileyen şeylerden birisi  almak istedikleri ama maliyetten çekindikleri özel ürünler verildiğinde fırsatı (yemek, masaj, epilasyon vb) kaçırmama eğilimi. Epilasyon demişken, tüm konuşmacılar "Türkiye'nin kıl sorununu çözdüklerinibelirttiler. Grupanya'dan Alemşah Öztürk'ün esprili yaklaşımı ile bir yıllık randevuların dolmuş olması lazım, bu da millet olarak kıl sorunu olmamızın direk bir sonucu herhalde.

Not : Bu yazı, aynı zamanda kişisel bloğum olan http://www.kendimenotlar.com'da da yayınlanmıştır.


KolayPortal CRM

21.yüzyılda şehirleşen toplum, kalabalıklar ve büyük şehirlerin sorunları (trafik, iş yoğunluğu vb) bir araya gelince insanlar bırakın diğerlerini akrabalarına hatta ailelerine bile zaman ayıramıyorlar.

Ancak teknoloji bizlere en azından arkadaşlarımızdan haberdar olmak için farklı alternatifler sunuyor. Genel olarak bakıldığında halkımız bu alternatifleri yoğun olarak kullanıyor. Kamu kurumları da bu teknolojiden farklı yönde istifade edip, vatandaşın sorunlarına teknoloji vasıtası ile daha hızlı ve kalıcı çözümler sunmak istiyor.

Vatandaşın kurumlardan veya kamudan istediği şey sadece karşısında bir muhatap bulabilmek. Derdini anlatacak bir merci ile görüşmek ve sorunlarının yöneticiler tarafından en azından bilindiğini, takip edildiğini görmek.

“CallCenter”lar ülkemizde kamu ve özel sektör tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Bu iş için özel eğitilmiş insanlar vatandaşın veya müşterilerin derdini dinliyor, sorunlarına çözüm bulmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Kesin olan bir şey var ki o da “callcenter”ların kurum imajına çok olumlu katkılar sağlaması. Bir yönü ile kurumun iletişim yükünü tek başlarına sırtlıyorlar. Sanal alemde veya telefonla arayanlar için kurumun vitrini olarak hizmet veriyorlar.

Ümraniye Belediyesi kamu adına bu hizmeti bir adım öne taşıdı ve callcenter ile yapılan görüşme neticesinde vatandaşın bildirdiği şikayeti alıp takip etme adına bir entegrasyon projesi talep etti. İşte bizim KolayPortal CRM uygulamamızda bu şekilde gelişmeye başladı.

Vatandaşın telefonla, e-mail ile veya webten başvurarak yaptığı şikayetler alınıyor, otomatik olarak ilgili birime iletiliyor. İlgili birim konu ile ilgili çalışmasını yapıyor ve işlemini tamamlayıp sisteme giriyor. İlgili birimin “tamamlandı” demesi şikayetin son bulmasını sağlamıyor. İlgili birimden onay geldikten sonra KolayPortal CRM CallCenter elemanını uyarıp, vatandaşla iletişime geçmesini sağlıyor. Vatandaş da sorunun giderildiğini onaylarsa şikayet kaydı kapatılıyor.

Peki vatandaş onaylamaz ise yada ilgili birim bu şikayeti çözümlemek adına bir aksiyon almaz ise ne oluyor?

İşte burada yine KolayPortal CRM devreye giriyor. Şikayet kaydı alındıktan sonra hala çözülmemiş ise ilgili birim müdürüne, ilgili başkan yardımcısına ve sonunda hala çözüme kavuşturulmamış bir şikayet ise bizzat Belediye başkanının kendisine mail gönderiyor. Böylece KolayPortal CRM şikayet sahibi kim olursa olsun, şikayetinden belirli bir zaman sonra Belediye başkanını bizzat haberdar ediyor.

Teknik Anlatım:

Vatandaşlar belediyeye internet, çözüm merkezi, çözüm ofisleri, çözüm noktaları gibi farklı kanallardan ulaşabilmektedir. Tüm personel aynı KolayPortal CRM çözümünü kullanmakta ve sistem belediyenin mevcut UKBS ve Portal sistemi ile entegredir.

Çözüm merkezini arayan vatandaşların daha önce kaydı varsa CTI ile otomatik olarak vatandaşın kaydı bulunmakta, çağrı merkezi altyapısı ile karşılanmakta ve tüm görüşme kayıtları alınmaktadır. Çağrı merkezi santrali Belediye’nin santrali ile entegre durumdadır. Zaman zaman İdare’nin kurumsal santralinden de çağrı akışı vardır.

Çözüm merkezine gelen çağrı bir anons ile  karşılanmakta ve vatandaşın seçimine göre yönlenmektedir. Vatandaş arzu ederse IVR kanalı ile işlemlerini tamamlayabilmektedir. Çağrının operatöre aktarılması durumunda ise sistem gelen numara bilgisini kurum veritabanından sorgulayarak abone bilgilerine ulaşmaya çalmaktadır. Agent ekranına arama bilgileri ve eğer bulunabildiyse abone bilgileri açılmaktadır.

Çözüm merkezi ve çözüm ofislerine gelen tüm çağrı ve yüz yüze görüşme talepleri KolayPortal CRM sistemine işlenmektedir. CRM sisteminde belediye sistemine aktarılması gereken kayıtlar otomatik olarak entegre bir şekilde aktarılmakta, aktarılması gerekmeyen kayıtlar ise ayrıca kategorize edilmiş şekilde tutulmaktadır.

CRM sistemi tüm çözüm merkezi ve çözüm ofis personeli tarafından kullanılmakta ve web tabanlı bir çözümdür.

KolayPortal CRM modülleri;
a. Vatandaş Bilgileri
b. Borç Sorgulama
c. Sokak Rayiç Bedeli Sorgulama
d. İletişim Bilgileri Güncelleme
e. Borç Ödeme
f.  Beyan Bilgileri Görme
g. Tahsilatları Görme
h. Şikayet Kaydı Girişi
i.  Bilgi, Talep, Öneri kayıtlarının kategoriza biçimde alınması
j.  Şikayet takip süreçleri
k. Eskalasyon
l.  Detaylı Takip Raporu
m. Kullanıcı ve yetki yönetimi
n. SMS Entegrasyonu
o. Toplu SMS Gönderimi
p. Toplu E-Posta Gönderimi
s. İş Listesi Yönetimi
t. Internet sitesi entegrasyonu
u. Aylık operasyonel raporlar

Örnek Ekranlar:

Mantık gayet basit, ama sorunların çözülmesi için son derece etkili. En azından her bir şikayet kaydının birileri tarafından takip edildiğini bilmek vatandaşı rahatlatıyor. Yazılan her kod parçası, her yeni buluş ve yapılan her şey, daha güzel daha müreffeh bir hayat için.

"İnsanı yücelt ki devlet yücelsin"

KolayPortal CRM tüm Ümraniye'lilere hayırlı olsun.


Google maps IP engeline web sunucusu tabanlı reverse proxy çözümü

Ocak 2009'da yayına alınan Google Maps altyapısını kullanan "Cumhurbaşkanımız Nerede?" uygulaması Google servislerine ait bazı IP adreslerine mahkeme kararı ile erişim yasağı koyulmasının ardından hizmet veremez hale gelmişti. Aradan geçen bunca zamana rağmen Google tarafından çözüm üretilmemesi üzerine sorunu kendi yöntemlerimiz ile ortadan kaldırmak üzere durumu incelemeye koyulduk.

Google yoğun ziyaretçi trafiğini sunucular arasında dengelemek için çeşitli yöntemlere başvuruyor. Ülkemizden gelen bağlantılarda Google DNS sunucuları engellenmiş olan IP adresini içeren bir çözümleme yapıyor ve sorunda burada başlıyor. Kullanıcıların kendi bilgisayarlarında yapacakları bazı ayarlar ile bu problemi gidermek mümkün. Ziyaretçilere "Cumhurbaşkanımız Nerede?" uygulamasını kullanabilmek için bu ayarları yapmaları gerektiğini söylemek hiç mantıklı olmayacağı gibi birçok kullanıcının üstesinden gelemeyeceği teknik detayları içeren bir konu olmasıda işin cabası. Öyleyse bu işi kullanıcıların yerine uygulama sunucusunun kendisi yapmalıydı "Reverse Proxy" fikri bu gerekçe ile ortaya çıktı.

http://khm.google.com, http://khm1.google.com, http://mt0.google.com, http://mt1.google.com sunucularının IP adreslerindeki engelden dolayı haritaların yüklenemediğini tespit ettik. Öncelikle uygulama sunucusunda DNS çözümleme ayarlarında bazı değişiklikler yaparak bu servislere erişimi engel bulunmayan IP'ler üzerinden yapmasını sağladık böylece sunucu üzerinde Google Maps servisi çalışır hale geldi. Uygulamada kullandığımız "Google Map Javascript API" yi hazırladığımız Reverse Proxy üzerinden çağırdık.

<script type="text/javascript" src="webproxy.ashx?Url=http://maps.google.com/maps/api/js"></script>

webproxy.ashx dosyası "Url" parametresi ile kendisine gönderilen adrese ziyaretçinin gönderdiği bazı temel üstbilgileri ekleyerek sunucu tarafında bir istekte bulunur (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/debx8sh9.aspx). Google sunucusundan alınan yanıt "text/javascript" tipinde ise kullanıcıya bu dosya transfer edilmeden (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.net.webresponse.aspx) önce IP adreslerine erişim engeli bulunan sunucu adreslerine müdahale edilir. Yerleşik String.Replace metodu kullanılarak örneğin "http://khm.google.com/" adresi "webproxy.ashx?Url=http://khm.google.com/" şeklinde değiştirilir. Böylece kullanıcının internet tarayıcısına ulaşan "Google Map Javascript API" dosyasında erişim engeli bulunan diğer sunuculara yapılacak isteklerin "Reverse Proxy" üzerinden geçmesi gerektiği belirtilmiş olur. Ayrıca Google tarafından kullanıcı oturumunu takip etmek için gönderilen çerez bilgileri kullanıcıya özel bir "Session" değişkeninde saklanır (http://msdn.microsoft.com/tr-tr/library/system.net.httpwebrequest.cookiecontainer.aspx) aksi taktirde daha sonra yapılacak bir dizi isteği Google Map sunucusu ilişkilendiremeyerek yanıt vermeyi kesecektir.

O anda ekranda görülen bölgenin harita fotoğrafları "Google Map Javascript API" dosyasında dinamik olarak yaptığımız değişiklik sayesinde "webproxy.ashx?Url=...." adresi üzerinden talep edilir. Yeni hedefi "Url" parametresinden alan "webproxy.ashx" dosyası kullanıcıya özel olarak saklanan çerez bilgilerini ve kullanıcının tarayıcısından gönderilen bazı temel üstbilgileri ekleyerek sunucu tarafında yeni bir istekte bulunur. Google Maps sunucusu tarafından gönderilen içerik tipinin (MIME) "image/png" olduğu teyit edildiği taktirde istemciye aktarılırken sunucu performansı için istemci tarafı önbellekleme komutları eklenir (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.httpresponse.cache(v=VS.90).aspx). Tüm bu işlemler ziyaretçi farketmeden ve kullandığı internet tarayıcısında yada işletim sisteminde hiçbir ayar değiştirmeyi gerekli kılmadan arka planda kendiliğinden gerçekleşmiş olur.

Yeterli teknik ve kodlama bilgisine sahip değilseniz kendi "Reverse Proxy" uygulamanızı baştan yazmak yerine http://www.codeproject.com/KB/IP/reverseproxy.aspx ve http://www.codeproject.com/KB/web-security/HTTPReverseProxy.aspx adresindeki gibi açık kaynak kodlu projelerden yararlanmayı tercih edebilirsiniz. Eğer PHP tabanlı bir sistem kullanıyorsanız http://www.glype.com/ adresindeki açık kaynak kodlu uygulamaya eklenti yazmayı deneyebilirsiniz.


T.C. Cumhurbaşkanlığı web sitesi de KolayPortal WCM kullanıyor!

Cumhurbaşkanlığı resmi web sitesi alt yapısını, şirketimizin bir ürünü olan KolayPortal WCM’a geçirdik.  Siteye girdiğiniz zaman gözle görülür hiç bir değişiklikle karşılaşmamanız normal. Çünkü yapılan çalışma görsel olmayıp, site alt yapısını statik html dosyalarından kurtarıp, dinamik bir içerik yönetim sistemine geçirmeyi amaçlıyordu. Yaklaşık iki yıllık bir çalışma neticesinde de bunu başarmış durumdayız.

Sistemin dinamik olmasıhata olasılığını en aza indirerek, hızlı bir şekilde siteyi yönetmek anlamına geliyor. Bu da Cumhurbaşkanımız’ın yoğun temposunun, saniye saniye kamuoyuna aktarılmasını kolaylaştırıyor.

Çalışma esnasında bizi en çok yoran kısım, tasarımının ve sayfa adreslerinin  birebir kalmasını sağlamak oldu. KolayPortal XL’in foto albüm modülü, içerik editörü gibi bir çok özelliğini Cumhurbaşkanlığı için modifiye edip, onların alışkanlıklarına ve kullanım tercihlerine göre yeniden düzenledik.

Alt yapı değişikliği ile birlikte yaptığımız ve kullanımı daha da kolaylaştıran ufak tefek iyileştirmelerden de bahsetmek istiyorum. Bunlardan ilki uzun sayfalarda sağ alt köşede çıkan “Yukarı” linki. Bu link sayesinde sayfa altıdan üste hızlı bir şekilde scrool kullanmadan hızlıca çıkılabiliyor.



Arama özelliği de site bölümlerine göre yapılabilir hale getirildi. Bu sayede Cumhurbaşkanlığı arşivinde aranan bir konuşma yada haber daha hızlı bulanabilir oldu.

RSS sayfası eklendi ve daha önceden olmayan Açıklamalar, Mülakatlar gibi kategorilerde de rss hizmeti sunulmaya başlandı.

Anasayfadaki haberler kısmı hareketlendirildi ve canlılık kazandırıldı.


Bilişim Çalışanlarına Özel İnsan Kaynakları Sitesi : Sinaptik.net

Yaklaşık 5 aydır Altius Danışmanlık için bir insan kaynakları sitesi projesi geliştirme sürecindeydik. Yakın zamanda projeminizi internet kullanıcılarının hizmetine açtık. Benzerlerinden farkı yalnızca bilişim çalışanlarına ve bilişim işverenlerine hizmet edecek olması.

Sitemizin adı içerik başlığında da belirttiğim gibi Sinaptik.net. İsim fikirini veren Altius Danışmanlık, İş geliştirme yönetmeni Abdullah Bilgin Bey. Peki neden Sinaptik? Sinaps'in anlamı "Beyindeki sinir hücrelerinin birbirleri ile kimyasal ve elektriksel (titreşimsel) iletişim sağladıkları yapı". Sitenin de bilişim çalışanları ile bilişim firmaları arasındaki iletişimi kurma fikrinden dolay bu isim ortaya çıktı.

Sitenin diğer kariyer sitelerinden farklı olarak öne çıkan özellikleri, bazı kariyer sitelerinde yayılanan ilanlara bu site üzerinden de ulaşabiliyor olmanız. Kamu kurumlarında personel istihdam edilmek üzere yayınlanan ilanlarına da yine Sinaptik.net'den ulaşabilmek mümkün. Tek bir arama sayfasından Sinaptik.net'te yayınlanan iş ilanlarına, diğer kariyer sitelerindeki bilişim ilanlarına ve kamu ilanlarına ulaşabilmeniz mümkün.

Bireysel Üyeler,

  • E-posta adresleri yada Facebook hesaplarıyla siteye giriş yapabilirler,
  • http://www.sinaptik.net/kisi/hizli-ozgecmis sayfasından, içerisinde temel özgeçmiş bilgileri olan bir form sayesinde hızlıca bir özgeçmiş oluşturabilirler,
  • Farklı iş pozisyonlarına başvuru yapmak için birden fazla özgeçmiş oluşturabilirler,
  • Oluşturmuş oldukları bu özgeçmişler ücretsiz ve özel bir üyelik gerektirmeden .PDF olarak kaydedebilirler veya istedikleri bir e-posta adresine gönderebilirler,
  • Özgeçmişlerini daha önceden hazırlamış olduğumuz 2 şablonda çıktı ve .PDF dosyası şeklinde alabilirler. Bu işlem de özel bir üyelik veya ücret ödenmesini gerektirmez,
  • Sitede bulunan iş ilanlarını ve içerikleri sosyal ağ sitelerinde paylaşabilirler,
  • Yakın bir zamanda LinkedIn hesaplarıyla da siteye giriş yapabilir, buradaki profilleri ile Sinaptik.net'te işlem yapabilecekler.

Kurumsal Üyeler,

  • Yeni iş ilanları yayınlayabilir
  • İlanlarına gelen başvurular üzerinde gelişmiş filtreler ile işe en uygun kişiye ulaşabilir,
  • Sürekli gelişmekte olan veritabanından yine gelişmiş filtrelerle arama yapabilir,
  • Gelişmiş arama sonuçlarında yada ilanlarına başvuru yapan özgeçmiş gruplandırabilir, bu gruplar üzerinde yine arama işlemleri yapabilir,
  • Başvuru yapan kişilere yada diğer site üyelerine göndermek üzere mektup şablonları oluşturup, gönderebilir
  • Site Araçları adını verdiğimiz kısımdan firma kendilerine ait olan tüm iş ilanlarını yada tek bir ilanı kendilerine ait olan başka bir sitede yayınlayabilirler.

Kısaca Sinaptik.net, bu şekilde.

Bizim için güzel geçen bir geliştirme süreciydi (ve hala süreç devam ediyor :) Projenin sahibi Altius Danışmanlık'a ve bilişim sektörüne hayırlı olmasını dileriz.