BAŞA DÖN

T.C. Cumhurbaşkanlığı web sitesi de KolayPortal WCM kullanıyor!

Cumhurbaşkanlığı resmi web sitesi alt yapısını, şirketimizin bir ürünü olan KolayPortal WCM’a geçirdik.  Siteye girdiğiniz zaman gözle görülür hiç bir değişiklikle karşılaşmamanız normal. Çünkü yapılan çalışma görsel olmayıp, site alt yapısını statik html dosyalarından kurtarıp, dinamik bir içerik yönetim sistemine geçirmeyi amaçlıyordu. Yaklaşık iki yıllık bir çalışma neticesinde de bunu başarmış durumdayız.

Sistemin dinamik olmasıhata olasılığını en aza indirerek, hızlı bir şekilde siteyi yönetmek anlamına geliyor. Bu da Cumhurbaşkanımız’ın yoğun temposunun, saniye saniye kamuoyuna aktarılmasını kolaylaştırıyor.

Çalışma esnasında bizi en çok yoran kısım, tasarımının ve sayfa adreslerinin  birebir kalmasını sağlamak oldu. KolayPortal XL’in foto albüm modülü, içerik editörü gibi bir çok özelliğini Cumhurbaşkanlığı için modifiye edip, onların alışkanlıklarına ve kullanım tercihlerine göre yeniden düzenledik.

Alt yapı değişikliği ile birlikte yaptığımız ve kullanımı daha da kolaylaştıran ufak tefek iyileştirmelerden de bahsetmek istiyorum. Bunlardan ilki uzun sayfalarda sağ alt köşede çıkan “Yukarı” linki. Bu link sayesinde sayfa altıdan üste hızlı bir şekilde scrool kullanmadan hızlıca çıkılabiliyor.



Arama özelliği de site bölümlerine göre yapılabilir hale getirildi. Bu sayede Cumhurbaşkanlığı arşivinde aranan bir konuşma yada haber daha hızlı bulanabilir oldu.

RSS sayfası eklendi ve daha önceden olmayan Açıklamalar, Mülakatlar gibi kategorilerde de rss hizmeti sunulmaya başlandı.

Anasayfadaki haberler kısmı hareketlendirildi ve canlılık kazandırıldı.


İş takip ve verimli toplantılar ile başarıya ulaşın.

Bir firma'da işlerin akışının kontrol altında tutulabilmesi için en önemli şey "takip" olsa gerek. Atanmış bir iş ne durumda, hangi aşamada takip edilemiyorsa işin başarısızlıkla sonuçlanması (mutlak başarısızlık olmasa da, süre aşımları, tutarsız sonuçlar, teslim edilse de mutsuz müşteri) kaçınılmaz olacaktır. İş takibi için herkese uygun kesin bir kurallar silsilesi tanımlamak oldukça zor. Her yiğidin yoğurt yemesi farklı olduğu gibi her kurumun, hatta alta doğru indikçe her birim yöneticisinin kendine has yeme tarzları ortaya çıkabilir, gayet normaldir. Yeter ki yoğurt yenirken etraf batırılmasın (insanlar/kurum zarar görmesin.)

İş takibi deyince 3 ana madde aklıma geliyor:

  1. Kişinin iş sürecini raporlaması (gün sonunda, haftalık, iş ara kademelerinde raporlama). Böylelikle işiniz ile ilgili ana hatları amirleriniz rahatlıkla görebileceklerdir.

  2. İşin akışında (karar mercisi kendiniz de olsa) ilgili kişilerin haberdar edilmesi. (Söz uçar yazı kalır misali, firma içi dahil olmak üzere ilerleyişin email ortamında kayıt altına alınması ve ilgililerin cc yapılması. İlla sorun olacak diye birşey yok, üzerinden vakit geçmiş projelerde email geriye dönük olarak çok güzel bir arşiv aracı olarak kullanılabilir) İyi oturmuş bir kurum içi mesajlaşma (en pratik yolu ile email) sistemi ile ilgili herkes işler ile ilgili kendilerine bakan durumlara hızla vakıf olup müdahil olabilecektir.

  3. Rapor ve bilgilendirmeler ekibi ve yöneticileri canlı tutsa da mutat (düzenli) toplantılar ile ilgili birimlerin koordine edilmesi ve sorun olmadan önce frekans farklılıklarının normalleştirilmesi.

Bu 3 süreç içerisinde yukarıda bahsettiğim gibi farklı yorumlamalar, yeni alt modeller rahatlıkla geliştirilebilir. Mesela nadir de olsa bazı çok uyumlu frekansla çalışan ekipler arasında 3 değil 2 madde ile de süreçler işletilebilir. (sonra onlar da 3'lü bu yapıya dönerler :) Rapor mantığı her ekipte farklı işleyebilir, kimi ekip email ile raporları alırken, yazılım tabanlı işler için raporlar bir istek takip sisteminde (issue / bug track) tutulabilir, sözün özü bunlar tamamen sizin kendi yoğurt yeme tercihinizle ilgili.

İlk 2si konusunda olmasa da toplantılar konusunda belirli standartlar zaman içinde oturmuş durumda. Bunu teknoloji seviyenize göre internet üzerinden de (Skype vb.) yapabilirsiniz. İster sanal ister canlı kanlı bir araya gelin, o da çok farketmez, yeterki yanlış anlaşılmalara fırsat vermeden birbirinizin sesini duyarak, mümkünse görerek, işlerin önünü açın. Toplantılar için de birkaç şey net söylenebilir:

  1. Toplantı işin bir parçası, bunu hem siz hem ekibiniz kabul etmeli ve angarya olarak görmemeli. Verimli bir toplantı işlerin daha kaliteli ve değerli sonuçlar üretmesine yardımcı olacaktır.

  2. Toplantınızın gündemi olsun. Eğer özel bir toplantı ise (bir iş ile ilgili düzenli toplantılarınız dışında, müşteri projesi vb.) 2-3 gün önceden gündemi katılımcılar ile paylaşın. Ne konuda görüşüleceğini bilmeli ve hazırlanmalılar. Eğer mutat bir toplantı ise (haftalık değerlendirme toplantısı gibi) katılımcılar bir önceki haftadan gündeme sahip olacaklardır. Katılımcıların da varsa genel gündemlerini alın. (Sizin de hazırlanmanız gerek, alamadı iseniz toplantı başlangıcında da alabilirsiniz.)

  3. Önceki toplantıdan kalan maddelerin üzerinden geçin. İşler konuşuluyor, kalıyor durumuna düşmesin.

  4. Gündemde sabit kalın. (Ara maddeler almayın)

  5. Soru cevaplar ile sırası gelen gündem üzerinde çözüm odaklı olarak görüşmeleri yapın. Karşıdaki düşmanınız değil, iş arkadaşınız (veya müşteriniz)

  6. Tartışma zeminine girmeyin, çözüm bulamıyorsanız, ilgili maddeyi üzerinde düşünmek üzere erteleyin.

  7. Sohbet (geyik) zemininden kaçının. Çay, kahve servisi sırasında bile (özel bir madde değilse, bütçe vb.) görüşmeleri kesmeyin. Geyik başlarsa toplamak zor olacaktır. Fren yapan araba gibi hızınızı kaybedersiniz.

  8. Nokta atışı ilerleyin. Yan meselelerde boğulmayın, ana konuyu çözün. Ana konu hedeflenirse yanlar için çözüm bulunacaktır.

  9. ve en önemlisi, toplantı için süre sınırı belirleyin ve o süreyi aşmayın. 2 saatlik bir görüşme çoğu insanının limitlerini zorlayacaktır. Bu yüzden mümkünse gün başlarken mesai başlangıcında, zihinler berrak, işler henüz hücum etmemişken toplantılarınızı yapın. Az zamanda çok iş yaparak sonuca ulaşın.

Cumhurbaşkanı'na sorun 2.Dönem Soru Sahipleri

Oylarınızla Seçilen Soruları Cumhurbaşkanı Gül Doğrudan Cevapladı


Cumhurbaşkanı'na sorun 2. Dönem Soru Sahipleri ve Erkyazılım

"Herşey hayalle başlar" cümlesi, hayatta çok hayal edip sonunda hüsrana uğramış, elde etmek istediklerine karşılık, yaptıklarının yetersizliğiyle karamsarlığa düşmüşler için anlamsız bir cümle gibi gelebilir.

Yine de herşey için bir umut var ve biz ümitvar olmalıyız.

Kim derdi ki, koskoca devlet erkanı, halktan herhangi birisini direkt muhatap alıp, sorularına ve özellikle kendisine değer verecek? Kim derdi ki, Cumhurbaşkanı bu kişileri güzelce ağarlayıp, fikirlerine değer verip, sordukları soruları içtenlikle cevaplandıracak?

Evet! Cumhurbaşkanlığı için ne kadar sıradışı gibi dursa da soru sahipleri için hayatlarında unutamayacakları bir anı olarak kalacak.

Malum Köşk'te birçok proje yürütüyoruz ve yine toplantı için gittiğimiz bir günün yemek arasında 2. Dönem Soru Sahipleriyle kısada olsa görüşme imkanı buldum.

Onlarda gördüğüm heyecan ve mutluluk yaptığım işin ne kadar yerinde olduğu konusunda inancımı arttırdı.
İşlerime ve projelerime sarılma azmim daha bir arttı.

Arkadaşlarla çektirdiğimiz fotoğrafı tarihe not düşme adına sizinle paylaşıyorum.


incehesap.com şimdi daha güçlü

Geçtiğimiz hafta bir Cumartesi gecesi, büyük emek harcadığımız İncehesap.com 2.versiyonu yayına aldık.

2007 yılında açtığımız İncehesap.com'un yenilenmesi için 2012 başında proje çalışmalarına başlamıştık. Proje planlaması sonrası aktif üretime Mayıs ayında başladık ve 2200 saati aşkın bir yazılım geliştirme süreci sonunda yep yeni bir incehesap.com ortaya çıkartık. Yazılım bizim tarafımızdan yazılırken, analizde Incehesap ekibi ile birlikte hareket ettik. İncelikleri ile düşünülmüş olan tasarım Zen Dizayn'dan gelirken, html'deki özenli kesimi ise W3 Newyork ile çalıştık.

Sektörde bilinen ama çok da kullanılmayan bazı özellikleri İncehesap.com'da bir bütün olarak uygulama şansı bulduk. Bunlardan en sevdiklerimden birisi ürün özellik resimleri sistemi.

Ürün görseli altı özellikler Ürün görseli altı özellikler

Karşılaştırma ve filtreler için ürünler üzerine tanımlanan özellikleri, ürün görseli ile birleştirip ana görüntü olarak sunan bir mekanizma geliştirdik. Ürün özellikleri değiştirildiğinde, veya öne çıkarılmak istenen başka bir özellik olduğunda sistem anlık olarak yenisini üretiyor ve yayına alıyor.

Ürünlerle alakalı yeri gelmişken avantaj paketlerinden de bahsetmem gerek. Ürünler kendi aralarında paketlenip, avantajlı paketcikler ürünlerin altında listeleniyor ve ziyaretçinin en uygun rakamlarla en güzel fırsatları yakalamaları sağlanıyor.

Avantaj paketi

Diğer sevdiğim özelliklerden birisi ise kullanıcılara tavsiye sunan "Size Özel" tavsiye yapısı. Sistem düzenli olarak kullanıcıyı, zevklerini, alışkanlıklarını takip ediyor ve herkese özel ürünler sunuyor. Görüleceği üzere taşınabilirlerde biraz fazla dolanmışım :)

Sizin için size özel ürünler


Gelen büyük yeniliklerden bir tanesi de parçalı ödeme sistemi. Ödenecek miktar tek bir kartınızdaki limiti aşıyorsa bunu farklı kartlara dağıtabilir alışverişi gerçekleştirebilirsiniz.

İncehesap parçalı ödeme

Bir önceki versiyondaki Ürün Danışmanını bu versiyonda bir ileriye taşıdık ve daha hızlı daha efektif bir yapı ortaya koyduk. Bunda tasarımsal sunumun da etkisi var. Daha iyiye doğru revizeler ise yolda.

Fırsat sistemi şuanki ve gelecek fırsatları daha maharetli şekilde sunuyor. Zaman zaman kontrol etmenizde fayda var ;)

Fırsatlar

SEO çalışmalarına İncehesap ekibi ile ayrı bir özen gösterdik ve eski site ile arasında ciddi yapısal farklar olmasına rağmen, tüm ürün, kategori, ürün görselleri, müşterilerin yüklediği görseller, yorumlar, soru & cevaplar dahil hemen her linki yeni sistemde karşılığını bulacak şekilde yönlendirdik.

İncehesap.com'un bazı güzel özelliklerinden bahsetmeye çalıştım, hepsini detaylandıramasam da gezdikçe daha da güzellerini bulabileceğinizi söyleyebilirim ;) Yeni yüzü ve altyapısının verdiği poizitif enerji ile incehesap.com'un 2013'de ve sonrasında çıtasını çok daha yukarılara çıkaracağına inanıyorum. Hedefler büyük, ekipler sağlam...


Fatih Belediyesi Web Sitesine Ödül

Marmara Belediyeler Birliği tarafından geleneksel hale getirilen ve Türkiye’nin en ciddi yerel yönetimler ödülü olarak kabul edilen “Örnek Belediyecilik Projeleri Yarışması”nın sonuçları 22.06.2011 tarihinde Abant’ta gerçekleştirilen törenle açıklanmıştı. İş yoğunluğu sebebiyle Abant programına katılamayan ilçe belediyeleri ile Büyükşehir’e bağlı kuruluşların ve belediye iştiraklerinin temsilcilerine, Birliğin Eminönü’nde bulunan merkez binasında ödülleri takdim edildi.

Marmara Belediyeler Birliği Genel Sekreteri Doç. Dr. Recep Bozlağan, Örnek Belediyecilik Projeleri Yarışması ödüllerini takdim ederken yaptığı konuşmada, belediyelerde görevli bürokrat ve teknokratları, başarılı çalışmalarından ötürü tebrik etti.

Marmara’daki 230 Belediyenin, 409 ayrı projeyle yarıştığı Örnek Belediyecilik Projeleri Yarışmasında, Fatih Belediyesi Resmi Web Sitesi, 2.lik ödülüne layık görüldü. Yine Fatih Belediyesi web sitesi üzerinden hizmet veren Coğrafi bilgi sistemi 3. Versiyonu jüri özel ödülüne layık görüldü.

Fatih Belediyesi web sitesinin canlılığına ve aktifliğinde emeği geçen çalışan ve yöneticilerini tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.