BAŞA DÖN

Açıkinovasyon.com Yenilendi

Acikinovasyon.com yeni özellikleriyle birlikte yeniledik! Yeni versiyonda göze çarpan özellikler;

  • Daha fazla kullanışlı arayüz.
  • Çağrı öneri havuzu sayesinde bireysel kullanıcılar da artık çağrı yayınlayabiliyor. Çağrılarına gelen yorum ve puanlarla en değerli fikri ortaya çıkarıp İnopuanlar kazanabiliyorsunuz.
  • Acikinovasyon.com da çağrı yayınlayabilmek için artık önce kurumsal üye olmanıza gerek yok. Serbest çağrı sayfasından çağrı detaylarınızı, firma bilgilerinizi göndererek çağrınızın daha hızlı bir şekilde Acikinovasyon.com da yerini almasını sağlayabilirsiniz.
  • Üye bilgilendirme kısmı geliştirildi. Kurumsal firmanın çağrısına bir çözüm geldiğinde ya da bireysel bir üyenin çözümüne bir yorum geldiğinde, çözümü ödüllendirildiğinde vb. aksiyonlarda anında bilgilendirme kısımları geliştirildi.
  • Acikinovasyon.com da haftanın, ayın ve dönemin en aktif üyelerine topladıkları İnopuanlar ile sürpriz hediye kazanma fırsatı var.
  • Acikinovasyon.com sosyal ağ siteleri hesabınız hızlıca üye olabilir ve siteye giriş yapabilirsiniz
  • İlginizi çeken içerikleri sosyal ağ sitelerinde hızlıca paylaşabilirsiniz.


Sizi heyecanlı bir inovasyon yolculuğuna çıkarak şey, doğru bir çağrı modeli ve iyi inovasyon çağrısı. Bu bilinçle Acikinovasyon.com yeni versiyonunda yeni inovasyon çağrısı türleri hizmet vermeye devam ediyor.

Sosyal ağlarda Acikinovasyon.com

Blog http://blog.acikinovasyon.com
Facebook http://www.facebook.com/acikinovasyoncom
Twitter http://twitter.com/Acikinovasyon
LinkedIn http://www.linkedin.com/groups?gid=2447992

Erkyazılım olarak Acikinovasyon.com ekibine ve yatırımcılarına hayırlı olmasını dileriz.


Cumhurbaşkanlığı Web Portali hedef büyüttü

Sayın Abdullah Gül'ün teknolojiye verdiği önem ekibinin dinamikliğiyle birleşince çok güzel projelere imza atılmış oluyor.

Cumhurbaşkanlığına yaptığımız ilk projeden bugüne neredeyse 2 yıl geçmiş.

Ağustos 2010 tarihinde altyapısını KolayPortal'e geçirdiğimiz site yeni tasarımıyla bu hafta itibariyle yayına girdi.

Sitenin yenilenme haberini yapan basın kuruluşlarının yayınlarına bakınca en doyurucu açıklamayı Hürriyet'in yayınlandığını gördüm.

Hürriyet gazetesininde ifade ettiği gibi

- Sitede birden çok manşet uygulaması
- Fotoğraf-Video ve multimedyanın bol ve kolaylıkla kullanılması
- Tamamen dinamik bir portal altyapısı
- RSS sistemi ile bütün içeriğin paylaşılması
- Eski sitedeki bütün içeriğin elden geçirilerek yeni bir içerik düzeni ve haritasıyla güncellenmesi
- Hoş ve sıcak bir tasarım
- Oldukça yoğun interaktivite ve navigasyon kolaylığı

yukarıdaki özellikleri barındıran yoğun bir çalışmanın eseri olarak Cumhurun hizmetine sunulmuş oldu.

Bu çorbada firmamın ve ekibimin emeği olması ayrı bir gurur kaynağıdır.

Emeği geçen bütün arkadaşlarıma özellikle de Fatih Küçükbaltacı'ya teşekkür ederim.


KolayPortal CRM

21.yüzyılda şehirleşen toplum, kalabalıklar ve büyük şehirlerin sorunları (trafik, iş yoğunluğu vb) bir araya gelince insanlar bırakın diğerlerini akrabalarına hatta ailelerine bile zaman ayıramıyorlar.

Ancak teknoloji bizlere en azından arkadaşlarımızdan haberdar olmak için farklı alternatifler sunuyor. Genel olarak bakıldığında halkımız bu alternatifleri yoğun olarak kullanıyor. Kamu kurumları da bu teknolojiden farklı yönde istifade edip, vatandaşın sorunlarına teknoloji vasıtası ile daha hızlı ve kalıcı çözümler sunmak istiyor.

Vatandaşın kurumlardan veya kamudan istediği şey sadece karşısında bir muhatap bulabilmek. Derdini anlatacak bir merci ile görüşmek ve sorunlarının yöneticiler tarafından en azından bilindiğini, takip edildiğini görmek.

“CallCenter”lar ülkemizde kamu ve özel sektör tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Bu iş için özel eğitilmiş insanlar vatandaşın veya müşterilerin derdini dinliyor, sorunlarına çözüm bulmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Kesin olan bir şey var ki o da “callcenter”ların kurum imajına çok olumlu katkılar sağlaması. Bir yönü ile kurumun iletişim yükünü tek başlarına sırtlıyorlar. Sanal alemde veya telefonla arayanlar için kurumun vitrini olarak hizmet veriyorlar.

Ümraniye Belediyesi kamu adına bu hizmeti bir adım öne taşıdı ve callcenter ile yapılan görüşme neticesinde vatandaşın bildirdiği şikayeti alıp takip etme adına bir entegrasyon projesi talep etti. İşte bizim KolayPortal CRM uygulamamızda bu şekilde gelişmeye başladı.

Vatandaşın telefonla, e-mail ile veya webten başvurarak yaptığı şikayetler alınıyor, otomatik olarak ilgili birime iletiliyor. İlgili birim konu ile ilgili çalışmasını yapıyor ve işlemini tamamlayıp sisteme giriyor. İlgili birimin “tamamlandı” demesi şikayetin son bulmasını sağlamıyor. İlgili birimden onay geldikten sonra KolayPortal CRM CallCenter elemanını uyarıp, vatandaşla iletişime geçmesini sağlıyor. Vatandaş da sorunun giderildiğini onaylarsa şikayet kaydı kapatılıyor.

Peki vatandaş onaylamaz ise yada ilgili birim bu şikayeti çözümlemek adına bir aksiyon almaz ise ne oluyor?

İşte burada yine KolayPortal CRM devreye giriyor. Şikayet kaydı alındıktan sonra hala çözülmemiş ise ilgili birim müdürüne, ilgili başkan yardımcısına ve sonunda hala çözüme kavuşturulmamış bir şikayet ise bizzat Belediye başkanının kendisine mail gönderiyor. Böylece KolayPortal CRM şikayet sahibi kim olursa olsun, şikayetinden belirli bir zaman sonra Belediye başkanını bizzat haberdar ediyor.

Teknik Anlatım:

Vatandaşlar belediyeye internet, çözüm merkezi, çözüm ofisleri, çözüm noktaları gibi farklı kanallardan ulaşabilmektedir. Tüm personel aynı KolayPortal CRM çözümünü kullanmakta ve sistem belediyenin mevcut UKBS ve Portal sistemi ile entegredir.

Çözüm merkezini arayan vatandaşların daha önce kaydı varsa CTI ile otomatik olarak vatandaşın kaydı bulunmakta, çağrı merkezi altyapısı ile karşılanmakta ve tüm görüşme kayıtları alınmaktadır. Çağrı merkezi santrali Belediye’nin santrali ile entegre durumdadır. Zaman zaman İdare’nin kurumsal santralinden de çağrı akışı vardır.

Çözüm merkezine gelen çağrı bir anons ile  karşılanmakta ve vatandaşın seçimine göre yönlenmektedir. Vatandaş arzu ederse IVR kanalı ile işlemlerini tamamlayabilmektedir. Çağrının operatöre aktarılması durumunda ise sistem gelen numara bilgisini kurum veritabanından sorgulayarak abone bilgilerine ulaşmaya çalmaktadır. Agent ekranına arama bilgileri ve eğer bulunabildiyse abone bilgileri açılmaktadır.

Çözüm merkezi ve çözüm ofislerine gelen tüm çağrı ve yüz yüze görüşme talepleri KolayPortal CRM sistemine işlenmektedir. CRM sisteminde belediye sistemine aktarılması gereken kayıtlar otomatik olarak entegre bir şekilde aktarılmakta, aktarılması gerekmeyen kayıtlar ise ayrıca kategorize edilmiş şekilde tutulmaktadır.

CRM sistemi tüm çözüm merkezi ve çözüm ofis personeli tarafından kullanılmakta ve web tabanlı bir çözümdür.

KolayPortal CRM modülleri;
a. Vatandaş Bilgileri
b. Borç Sorgulama
c. Sokak Rayiç Bedeli Sorgulama
d. İletişim Bilgileri Güncelleme
e. Borç Ödeme
f.  Beyan Bilgileri Görme
g. Tahsilatları Görme
h. Şikayet Kaydı Girişi
i.  Bilgi, Talep, Öneri kayıtlarının kategoriza biçimde alınması
j.  Şikayet takip süreçleri
k. Eskalasyon
l.  Detaylı Takip Raporu
m. Kullanıcı ve yetki yönetimi
n. SMS Entegrasyonu
o. Toplu SMS Gönderimi
p. Toplu E-Posta Gönderimi
s. İş Listesi Yönetimi
t. Internet sitesi entegrasyonu
u. Aylık operasyonel raporlar

Örnek Ekranlar:

Mantık gayet basit, ama sorunların çözülmesi için son derece etkili. En azından her bir şikayet kaydının birileri tarafından takip edildiğini bilmek vatandaşı rahatlatıyor. Yazılan her kod parçası, her yeni buluş ve yapılan her şey, daha güzel daha müreffeh bir hayat için.

"İnsanı yücelt ki devlet yücelsin"

KolayPortal CRM tüm Ümraniye'lilere hayırlı olsun.


T.C. Cumhurbaşkanlığı Arşivi Sayısallaştırma Projesi

İki yıl evvel başladığımız KAMAG projesi yolculuğumuzun Cumhurbaşkanlığındaki kısmı Kasım 2012 itibariyle nihayete erdi. Bu süre zarfında Türkiye’nin en önemli kurumunun, Cumhurbaşkanlığı’nın son derece ehemmiyet arzeden arşiv belgeleri uzman ekibimiz tarafından yüksek çözünürlükte taranarak dijital ortama aktarıldı. Böylece Ülkemizin Cumhurbaşkanlığı gibi önemli bir kurumunun belge hafızasının uzun süre korunmasına çok mühim bir katkı sağlanmış oldu.

KAMAG - E-Belgem Projesi zaman çizelgesi

Evrak çeşitliliği bakımından hususi bir örnek olan Cumhurbaşkanlığı Arşivi’nde ekibimizle birlikte son derece verimli ve keyifli bir 2 yıl geçirdiğimizi söylemeliyim. İftiharla belirtmeliyim ki, bu proje TS 13298  “Bilgi ve dokümantasyon – Elektronik Belge Yönetimi” Standardına uygun ilk arşiv projesidir. Bu önemli projeyle birlikte “Kamu Kurumlarında Etkin Elektronik Belge Yönetimi ve Paylaşımı için Ulusal Teknolojilerin Geliştirilmesi” adına küçümsenmeyecek bir mesafe kat ettiğimizi belirtmek gerekir. Bu çalışma neticesinde tüm kurumlara örnek bir dijital arşiv koleksiyonu oluşturulmuştur.

Projenin başlangıcından itibaren Cumhurbaşkanlığı Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı ile, TÜBİTAK ve Erkyazılım olarak onlarca toplantı yaptık. Bu süreçte zaman zaman stresli anlar geçir sekte şimdilerde tüm sıkıntılar ve stresler, projemizin geldiği bu kilometre taşı için tamamen sevince dönüşmüş durumdadır.

Bu yoğun ve yorucu zaman dilimini, T.C. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği Bilişim Teknolojileri Başkanlığı'nın süreçleri çözme ve yönetme yeteneği , T.C. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği İdari ve Mali İşler Başkanlığı- Arşiv Müdürlüğü'nün himaye ve katkıları, TÜBİTAK tarafında Proje Yöneticilerimiz Veysi Öztürk ve Fikret Şanlı Beylerin desteği, Uğur Duran Beyin analiz süreçlerindeki katkısı,  Recayi Bayram Beyin belge türleri ve dilleri konusundaki tecrübeleri, DAP Proje ekip liderimiz İnci Öztürk'ün 23 kişilik bir ekibi idaredeki hüneri ve ekipteki diğer arkadaşların özverili çalışmaları olmasa herhalde bu kadar başarılı bitiremezdik.

 

TCCB ve Erkyazılım proje ekibi

Dijital ortama aktarılmış her bir evrakın önümüzdeki yıllarda bir araştırmacının çalışmasına ışık tutacağını bilmek bize heyecan veriyor. Dijitalleştirilen her bir belgenin veri tabanı üzerinde indeks bilgileri ve döküm(Envanter) numarası ile birlikte tutulması, araştırmacıların belgelere daha hızlı ulaşması ve hepsinden önemlisi bundan sonra belgelerin asıllarının yer değiştirme, dokunma gibi sebepler ile daha az yıpranacağını bilmek ve bu belgelerin sonraki kuşaklara ulaşmasında ufakta olsa pay sahibi olmak, heyecanımıza heyecan katıyor.

Cumhurbaşkanlığı Dijital Arşiv Projesinden Satırbaşları:

  • Maksimum 23, Minimum 12 olmak üzere ortalama 15 Servis Büro personeli çalıştı.
  • Maksimumda TCCB kurum personeli ile birlikte 30 personele kadar ulaşıldı.
  • Toplam 21 adet bilgisayar kullanıldı;
    • 4 Kalite,
    • 7 İndeks,
    • 2 Sanal Ayraç,
    • 6 Tarama,
    • 1 Negatif Tarama,
    • 1 İdari
  • 2 Şubat 2012’de Hızlı Tarama bitti. 744.903 sayfa hızlı tarama yapıldı.
  • 13 Kasım 2012’de Hassas Tarama bitti. 1.284.361 sayfa hassas tarama yapıldı.
  • 22 Kasım 2012’de tasnif bitti. 2.029.916 adet tasnif yapıldı.
  • 34 farklı belge tipinde toplam 750.666 adet belge tarandı.
  • Toplamda 2.029.264 sayfa tarandı.
  • Projede;
    • 1 adet Zeutschel OS 12000 HQ
    • 4 adet Microbox Ultra A2
  • 100.000 adet barkod basıldı.
  • Sanal Tasnif Süreci ile 200.000 adet basılı barkod tasarrufu sağlandı.
  • Bu belgeler uç uca eklense yaklaşık 852 km uzunluğa ve 247.164 km2 alana ulaşmaktadır.
  • 400 dpi’da taranan Ana Belge boyutu yaklaşık 70 TB’a ulaştı.
  • Dolaşım kopyası boyutu yaklaşık 3TB’a ulaştı.
  • 41.448.302 karakterlik indeksleme yapıldı.
  • İlk dijitalleştirilen belge; Celal BAYAR dönemine ait bir mektuptu.
  • Son dijitalleştirilen belge; Süleyman DEMİREL dönemi bir rapordu.

Proje için Almanya’dan özel olarak sipariş edilen, 400 DPI optik tarama yapabilen ve en kıymetli varlığımız olan zamanı en efektif bicimde kullanmamızı sağlayan Book2Net Ultra modeli tarayıcılar Türkiye'de ilk defa projemizde kullanıldı.


Bir projenin ardından: Bursagaz Dijital Arşiv Projesi

Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında ön çalışmalarına başladığımız Bursagaz Dijital Arşiv Projesi'ni (DAP) Temmuz ayı başında 10 milyon barajını aşarak tamamladık.

Projelere açılış ve kapanış toplantıları yapmak Bursagaz'ın firma kültüründe önemli bir yere sahip ve açıkcası her firmada olması gerektiğine inanıyorum. Bu toplantılar sayesinde tüm ekiplerin projelere temel anlamı ile vakıf olması ve üretilen güzel şeyleri görmesi mümkün oluyor.

DAP kapanış toplantısı da bu kapsamda gerçekleştirildi, proje sunumu, anlatımlar, proje ekiplerini onure edecek mini bir plaket töreni, pasta kesimi ve aile fotoğrafı  çekimi ile kimi zaman yoğun ve stresli kimi zaman neşeyle geçen bir yılı tamamlamış olduk.

Bursagaz DAP Projesi Kapanış Töreni Sunumu

Foto 1: Bursagaz BT Müdürü Mehmet Ensari kapanış toplantısı sunum konuşmasını yaparken.

Bursagaz Genel Müdürü Hakan Tola, Erkyazılım Genel Müdürü Bülent Arslan'a plaketini verirken.

Foto 2: Bursagaz Genel Müdürü Hakan Tola, Erkyazılım Genel Müdürü Bülent Arslan'a plaketini verirken.

Bu yorucu süreci Servis Büro proje yöneticimiz Mustafa Yeşilyurt süreç analizleri, yazılım ve büyük veri hareketlerindeki kabiliyetleri, DAP Proje ekip liderimiz Mehmet Ertaş'ın zaman zaman 60 kişiye çıkan ortalamada ise 40 kişilik bir ekibi idaredeki başarısı, teknik süpervizörümüz Tanju Arda'nın uzaktan bizim elimiz kolumuz olarak teknik sorunları çözme becerisi, Bursagaz Proje yöneticisi Adem Güler'in projenin tüm detaylarındaki ihtiyaçları gidermedeki gayret ve başarısı, Bursagaz BT Müdürü Mehmet Ensari Bey'in kahve içme kolaylığında süreçleri çözme ve yönetme yeteneği, Bursagaz ve Erkyazılım Genel Müdürleri Hakan Tola ve Bülent Arslan beylerin himayeleri olmasa herhalde bu kadar başarılı bitiremezdik.

Bursagaz Genel Müdürü Hakan Tola, Bursagaz Proje Yöneticisi Adem Güler'e plaketini verirken.

Foto 3: Bursagaz Genel Müdürü Hakan Tola, Bursagaz Proje Yöneticisi Adem Güler'e plaketini verirken.

Proje ile ilgili bazı gerçekler;

  • Bursagaz'ın 20 yıllık arşivi olan 11.500.000 sayfa tasnif edildi,
  • 10 ayrı birime ait Doğalgaz bağlantı anlaşması, Doğalgaz kullanım sözleşmesi, Kurumsal bağlantı anlaşması, kurumsal kullanım sözleşmesi, İç tesisat normal, İç tesisat A0, Acil, Bireysel, Muhasebe, Satın Alma birimlerine ait 10'larca farklı tip ve türde evrak tarandı,
  • 8 farklı tip barkod kullanıldı,
  • Barkod üretimi için 180 bin A4 tabaka barkod tüketildi,
  • Evrakların son tasnifi için 1.773.142 adet şeffaf poşet kullandı,
  • 23.4 km. şeffaf band ile barkod sağlamlaştırması yapıldı,
  • Akıllı indeksleme mekanizması sayesinde indeks personeli dökümanları 380 milyondan fazla karakterlik bir bilgi ile indeksledi (OCR hariç),
  • 4-16 metre aralığında binlerce tesisat projesi A0 tarama cihazlarında tek tek düzenlenerek tarandı,
  • En yüksek zamanda 60,
  • Ortalamada ise 49 personel 1 yıl çalıştı.
  • 2 ayrı fiziksel arşiv modernize edilerek ilaveler ile 2400 raf kapasiteli yeni bir arşive dönüştürüldü,
  • 1330 adet raf dolduruldu,
  • Projedeki mobilyalardan 30 masa, 30 koltuk, 3 adet ahşap dolap ve 2 adet sunum tahtası Üçevler Şehit Faik Gökçen İlköğretim okuluna bağışlandı,
  • 45.000 adet şeffaf poşet Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullara dağıtıldı,
  • 4 ton sayfa geri dönüşüme gönderildi,
  • Proje ile birlikte tüm Bursagaz birimleri yeni arşive yeni sistematik ile belge gönderecek şekilde donatıldılar,
  • Projenin 3 çalışanı süreci devam ettirmek için Bursagaz kadrosuna geçtiler,
  • Windows 2008 işletim sistemi üzerinde MSSQL Server 2008 veritabanı ve Erkyazılım Dijital Arşiv sistemi kullanıldı

 

Erkyazılım Ekip Lideri Mehmet Ertaş tüm proje yönetim ile birlikte pastayı keserken.

Foto 4: Erkyazılım Ekip Lideri Mehmet Ertaş tüm proje yönetim ekibi ile birlikte pastayı keserken.

Soldan Sağa: Mehmet Ensari (Bursagaz BT Müdürü), Hakan Tola (Bursagaz GM), Adem Güler (Bursagaz PY), Mehmet Ertaş (Erkyazılım EL), Bülent Arslan (Erkyazılım GM), Mustafa Yeşilyurt (Erkyazılım PY), Atakan Eser (Erkyazılım GMY)