BAŞA DÖN

KolayPortal CRM

21.yüzyılda şehirleşen toplum, kalabalıklar ve büyük şehirlerin sorunları (trafik, iş yoğunluğu vb) bir araya gelince insanlar bırakın diğerlerini akrabalarına hatta ailelerine bile zaman ayıramıyorlar.

Ancak teknoloji bizlere en azından arkadaşlarımızdan haberdar olmak için farklı alternatifler sunuyor. Genel olarak bakıldığında halkımız bu alternatifleri yoğun olarak kullanıyor. Kamu kurumları da bu teknolojiden farklı yönde istifade edip, vatandaşın sorunlarına teknoloji vasıtası ile daha hızlı ve kalıcı çözümler sunmak istiyor.

Vatandaşın kurumlardan veya kamudan istediği şey sadece karşısında bir muhatap bulabilmek. Derdini anlatacak bir merci ile görüşmek ve sorunlarının yöneticiler tarafından en azından bilindiğini, takip edildiğini görmek.

“CallCenter”lar ülkemizde kamu ve özel sektör tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Bu iş için özel eğitilmiş insanlar vatandaşın veya müşterilerin derdini dinliyor, sorunlarına çözüm bulmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Kesin olan bir şey var ki o da “callcenter”ların kurum imajına çok olumlu katkılar sağlaması. Bir yönü ile kurumun iletişim yükünü tek başlarına sırtlıyorlar. Sanal alemde veya telefonla arayanlar için kurumun vitrini olarak hizmet veriyorlar.

Ümraniye Belediyesi kamu adına bu hizmeti bir adım öne taşıdı ve callcenter ile yapılan görüşme neticesinde vatandaşın bildirdiği şikayeti alıp takip etme adına bir entegrasyon projesi talep etti. İşte bizim KolayPortal CRM uygulamamızda bu şekilde gelişmeye başladı.

Vatandaşın telefonla, e-mail ile veya webten başvurarak yaptığı şikayetler alınıyor, otomatik olarak ilgili birime iletiliyor. İlgili birim konu ile ilgili çalışmasını yapıyor ve işlemini tamamlayıp sisteme giriyor. İlgili birimin “tamamlandı” demesi şikayetin son bulmasını sağlamıyor. İlgili birimden onay geldikten sonra KolayPortal CRM CallCenter elemanını uyarıp, vatandaşla iletişime geçmesini sağlıyor. Vatandaş da sorunun giderildiğini onaylarsa şikayet kaydı kapatılıyor.

Peki vatandaş onaylamaz ise yada ilgili birim bu şikayeti çözümlemek adına bir aksiyon almaz ise ne oluyor?

İşte burada yine KolayPortal CRM devreye giriyor. Şikayet kaydı alındıktan sonra hala çözülmemiş ise ilgili birim müdürüne, ilgili başkan yardımcısına ve sonunda hala çözüme kavuşturulmamış bir şikayet ise bizzat Belediye başkanının kendisine mail gönderiyor. Böylece KolayPortal CRM şikayet sahibi kim olursa olsun, şikayetinden belirli bir zaman sonra Belediye başkanını bizzat haberdar ediyor.

Teknik Anlatım:

Vatandaşlar belediyeye internet, çözüm merkezi, çözüm ofisleri, çözüm noktaları gibi farklı kanallardan ulaşabilmektedir. Tüm personel aynı KolayPortal CRM çözümünü kullanmakta ve sistem belediyenin mevcut UKBS ve Portal sistemi ile entegredir.

Çözüm merkezini arayan vatandaşların daha önce kaydı varsa CTI ile otomatik olarak vatandaşın kaydı bulunmakta, çağrı merkezi altyapısı ile karşılanmakta ve tüm görüşme kayıtları alınmaktadır. Çağrı merkezi santrali Belediye’nin santrali ile entegre durumdadır. Zaman zaman İdare’nin kurumsal santralinden de çağrı akışı vardır.

Çözüm merkezine gelen çağrı bir anons ile  karşılanmakta ve vatandaşın seçimine göre yönlenmektedir. Vatandaş arzu ederse IVR kanalı ile işlemlerini tamamlayabilmektedir. Çağrının operatöre aktarılması durumunda ise sistem gelen numara bilgisini kurum veritabanından sorgulayarak abone bilgilerine ulaşmaya çalmaktadır. Agent ekranına arama bilgileri ve eğer bulunabildiyse abone bilgileri açılmaktadır.

Çözüm merkezi ve çözüm ofislerine gelen tüm çağrı ve yüz yüze görüşme talepleri KolayPortal CRM sistemine işlenmektedir. CRM sisteminde belediye sistemine aktarılması gereken kayıtlar otomatik olarak entegre bir şekilde aktarılmakta, aktarılması gerekmeyen kayıtlar ise ayrıca kategorize edilmiş şekilde tutulmaktadır.

CRM sistemi tüm çözüm merkezi ve çözüm ofis personeli tarafından kullanılmakta ve web tabanlı bir çözümdür.

KolayPortal CRM modülleri;
a. Vatandaş Bilgileri
b. Borç Sorgulama
c. Sokak Rayiç Bedeli Sorgulama
d. İletişim Bilgileri Güncelleme
e. Borç Ödeme
f.  Beyan Bilgileri Görme
g. Tahsilatları Görme
h. Şikayet Kaydı Girişi
i.  Bilgi, Talep, Öneri kayıtlarının kategoriza biçimde alınması
j.  Şikayet takip süreçleri
k. Eskalasyon
l.  Detaylı Takip Raporu
m. Kullanıcı ve yetki yönetimi
n. SMS Entegrasyonu
o. Toplu SMS Gönderimi
p. Toplu E-Posta Gönderimi
s. İş Listesi Yönetimi
t. Internet sitesi entegrasyonu
u. Aylık operasyonel raporlar

Örnek Ekranlar:

Mantık gayet basit, ama sorunların çözülmesi için son derece etkili. En azından her bir şikayet kaydının birileri tarafından takip edildiğini bilmek vatandaşı rahatlatıyor. Yazılan her kod parçası, her yeni buluş ve yapılan her şey, daha güzel daha müreffeh bir hayat için.

"İnsanı yücelt ki devlet yücelsin"

KolayPortal CRM tüm Ümraniye'lilere hayırlı olsun.


T.C. Cumhurbaşkanlığı web sitesi de KolayPortal WCM kullanıyor!

Cumhurbaşkanlığı resmi web sitesi alt yapısını, şirketimizin bir ürünü olan KolayPortal WCM’a geçirdik.  Siteye girdiğiniz zaman gözle görülür hiç bir değişiklikle karşılaşmamanız normal. Çünkü yapılan çalışma görsel olmayıp, site alt yapısını statik html dosyalarından kurtarıp, dinamik bir içerik yönetim sistemine geçirmeyi amaçlıyordu. Yaklaşık iki yıllık bir çalışma neticesinde de bunu başarmış durumdayız.

Sistemin dinamik olmasıhata olasılığını en aza indirerek, hızlı bir şekilde siteyi yönetmek anlamına geliyor. Bu da Cumhurbaşkanımız’ın yoğun temposunun, saniye saniye kamuoyuna aktarılmasını kolaylaştırıyor.

Çalışma esnasında bizi en çok yoran kısım, tasarımının ve sayfa adreslerinin  birebir kalmasını sağlamak oldu. KolayPortal XL’in foto albüm modülü, içerik editörü gibi bir çok özelliğini Cumhurbaşkanlığı için modifiye edip, onların alışkanlıklarına ve kullanım tercihlerine göre yeniden düzenledik.

Alt yapı değişikliği ile birlikte yaptığımız ve kullanımı daha da kolaylaştıran ufak tefek iyileştirmelerden de bahsetmek istiyorum. Bunlardan ilki uzun sayfalarda sağ alt köşede çıkan “Yukarı” linki. Bu link sayesinde sayfa altıdan üste hızlı bir şekilde scrool kullanmadan hızlıca çıkılabiliyor.



Arama özelliği de site bölümlerine göre yapılabilir hale getirildi. Bu sayede Cumhurbaşkanlığı arşivinde aranan bir konuşma yada haber daha hızlı bulanabilir oldu.

RSS sayfası eklendi ve daha önceden olmayan Açıklamalar, Mülakatlar gibi kategorilerde de rss hizmeti sunulmaya başlandı.

Anasayfadaki haberler kısmı hareketlendirildi ve canlılık kazandırıldı.


Bilişim Çalışanlarına Özel İnsan Kaynakları Sitesi : Sinaptik.net

Yaklaşık 5 aydır Altius Danışmanlık için bir insan kaynakları sitesi projesi geliştirme sürecindeydik. Yakın zamanda projeminizi internet kullanıcılarının hizmetine açtık. Benzerlerinden farkı yalnızca bilişim çalışanlarına ve bilişim işverenlerine hizmet edecek olması.

Sitemizin adı içerik başlığında da belirttiğim gibi Sinaptik.net. İsim fikirini veren Altius Danışmanlık, İş geliştirme yönetmeni Abdullah Bilgin Bey. Peki neden Sinaptik? Sinaps'in anlamı "Beyindeki sinir hücrelerinin birbirleri ile kimyasal ve elektriksel (titreşimsel) iletişim sağladıkları yapı". Sitenin de bilişim çalışanları ile bilişim firmaları arasındaki iletişimi kurma fikrinden dolay bu isim ortaya çıktı.

Sitenin diğer kariyer sitelerinden farklı olarak öne çıkan özellikleri, bazı kariyer sitelerinde yayılanan ilanlara bu site üzerinden de ulaşabiliyor olmanız. Kamu kurumlarında personel istihdam edilmek üzere yayınlanan ilanlarına da yine Sinaptik.net'den ulaşabilmek mümkün. Tek bir arama sayfasından Sinaptik.net'te yayınlanan iş ilanlarına, diğer kariyer sitelerindeki bilişim ilanlarına ve kamu ilanlarına ulaşabilmeniz mümkün.

Bireysel Üyeler,

  • E-posta adresleri yada Facebook hesaplarıyla siteye giriş yapabilirler,
  • http://www.sinaptik.net/kisi/hizli-ozgecmis sayfasından, içerisinde temel özgeçmiş bilgileri olan bir form sayesinde hızlıca bir özgeçmiş oluşturabilirler,
  • Farklı iş pozisyonlarına başvuru yapmak için birden fazla özgeçmiş oluşturabilirler,
  • Oluşturmuş oldukları bu özgeçmişler ücretsiz ve özel bir üyelik gerektirmeden .PDF olarak kaydedebilirler veya istedikleri bir e-posta adresine gönderebilirler,
  • Özgeçmişlerini daha önceden hazırlamış olduğumuz 2 şablonda çıktı ve .PDF dosyası şeklinde alabilirler. Bu işlem de özel bir üyelik veya ücret ödenmesini gerektirmez,
  • Sitede bulunan iş ilanlarını ve içerikleri sosyal ağ sitelerinde paylaşabilirler,
  • Yakın bir zamanda LinkedIn hesaplarıyla da siteye giriş yapabilir, buradaki profilleri ile Sinaptik.net'te işlem yapabilecekler.

Kurumsal Üyeler,

  • Yeni iş ilanları yayınlayabilir
  • İlanlarına gelen başvurular üzerinde gelişmiş filtreler ile işe en uygun kişiye ulaşabilir,
  • Sürekli gelişmekte olan veritabanından yine gelişmiş filtrelerle arama yapabilir,
  • Gelişmiş arama sonuçlarında yada ilanlarına başvuru yapan özgeçmiş gruplandırabilir, bu gruplar üzerinde yine arama işlemleri yapabilir,
  • Başvuru yapan kişilere yada diğer site üyelerine göndermek üzere mektup şablonları oluşturup, gönderebilir
  • Site Araçları adını verdiğimiz kısımdan firma kendilerine ait olan tüm iş ilanlarını yada tek bir ilanı kendilerine ait olan başka bir sitede yayınlayabilirler.

Kısaca Sinaptik.net, bu şekilde.

Bizim için güzel geçen bir geliştirme süreciydi (ve hala süreç devam ediyor :) Projenin sahibi Altius Danışmanlık'a ve bilişim sektörüne hayırlı olmasını dileriz.


Aydem Elektrik Dağıtım A.Ş.

Aydem, Erkyazılım çözümleri ile müşteri ve işortaklarına internet üzerinden daha kaliteli hizmetler sunmaktadır.

AYDEM Elektrik Dağıtım A.Ş., 2008 yılı Ağustos ayında elektrik dağıtım ve perakende satış hizmetlerine başlamıştır.

Elektrik Piyasası Kanunu’na göre hizmet veren Aydem, sektörde faaliyet gösteren lisanslı ilk özel elektrik dağıtım ve perakende satış şirketidir. Aydın, Denizli, Muğla illerini kapsayan elektrik dağıtım bölgesinde yaklaşık 1,5 milyon aboneye dağıtım ve perakende satış hizmeti vermektedir.

Erkyazılım'ın geliştirmiş olduğu, kurumsal portal ürünü olan "Kolay Portal XL" ve Aydem müşterilerinin borçlarını, tüketim grafiklerini ve endeks bildirimi yapabilecekleri "Online Hizmetler" sistemi kurum içi müşteri takip sistemi ile eşlenik olarak çalışmaktadır.

Aydem'in kurumsal web portalından tesisat numaraları ve sayaç numaraları ile hızlı bir biçimde abone olabilen müşteriler, kendi tanımladıkları e-posta ve şifre ile online hizmetlere giriş yapabilmektedirler. Online hizmetler, Altelk'in geliştirdiği kurum içi müşteri takip sistemine web servisleri aracılığı ile erişerek müşterilere gerçek zamanlı bilgi sağlar.

Müşteriler isterlerse online hizmetler kapsamında bulunan fatura bildirimi hizmetinden de faydalanarak, kendilerine tahakkuk etmiş fatura bilgilerini düzenli olarak e-posta ile alabilmektedirler.

Hizmet verdiği bölgede "sıfır şikayet" ve "mazeret yok" ilkesiyle hareket eden Aydem, Erkyazılım çözümlerini kullanarak gelişen teknoloji ile birlikte müşterilerine en kaliteli hizmeti eksiksiz bir biçimde almalarına çalışmaktadır.


Türkiye'nin İnovasyon Platformu - Acikinovasyon.com

Yaklaşık 4 ay önce geliştirme çalışmalarına başladığımız bir projeyi yayına almanın heyecanını yaşıyoruz. Saatlerce yapılan toplantılar, gidip gelen onlarca mail, excel listeleri derken nihayet mutlu sona ulaştık. Bir web projesi için son demek pek doğru değil sanırım. Özellikle Acikinovasyon.com için yenilikler de kaçınılmaz olacak.

Acikinovasyon.com, ürün ve hizmetleri ile ilgili inovasyon fikirleri, projeleri ve önerileri almak isteyen şirketlerle bu konular hakkında bilgi sahibi, ilgi duyan kişilerin buluştuğu bir platform.

Şirketlerin inovasyon çağrıları yayınlamasıyla başlayan süreç bireysel üyelerin fikir ve projelerini şirketlere bu platform üzerinden iletmesiyle devam ediyor. Çağrılara gönderilen fikirler, bireysel üyeler tarafından değerlendirilip, yorumlanarak en değerli proje ve fikri belirleme fırsatı bulunabiliyor. Şirket yetkilileri tarafından, gelen fikir ve projeler şirketin daha önceden belirlediği kriterler üzerinden puanlandırılarak, ödüllendirilmeye layık görülen proje ve fikirler belirleniyor.

Acikinovasyon.com’u dün itibariyle kapalı beta olarak yayına açtık. Site bir süre davetiye ile bireysel üye kabul ediyor. Bu blog içeriğine yorum yapanlara da davetiyeler bizim hediyemiz olsun :)

Erk Yazılım ekibi olarak proje sahibi genç arkadaşlarımızı tekrar tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.

Acikinovasyon.com ile ilgili gelişmeleri http://blog.acikinovasyon.com dan takip edebilirsiniz.