BAŞA DÖN

T.C. Cumhurbaşkanlığı web sitesi de KolayPortal WCM kullanıyor!

Cumhurbaşkanlığı resmi web sitesi alt yapısını, şirketimizin bir ürünü olan KolayPortal WCM’a geçirdik.  Siteye girdiğiniz zaman gözle görülür hiç bir değişiklikle karşılaşmamanız normal. Çünkü yapılan çalışma görsel olmayıp, site alt yapısını statik html dosyalarından kurtarıp, dinamik bir içerik yönetim sistemine geçirmeyi amaçlıyordu. Yaklaşık iki yıllık bir çalışma neticesinde de bunu başarmış durumdayız.

Sistemin dinamik olmasıhata olasılığını en aza indirerek, hızlı bir şekilde siteyi yönetmek anlamına geliyor. Bu da Cumhurbaşkanımız’ın yoğun temposunun, saniye saniye kamuoyuna aktarılmasını kolaylaştırıyor.

Çalışma esnasında bizi en çok yoran kısım, tasarımının ve sayfa adreslerinin  birebir kalmasını sağlamak oldu. KolayPortal XL’in foto albüm modülü, içerik editörü gibi bir çok özelliğini Cumhurbaşkanlığı için modifiye edip, onların alışkanlıklarına ve kullanım tercihlerine göre yeniden düzenledik.

Alt yapı değişikliği ile birlikte yaptığımız ve kullanımı daha da kolaylaştıran ufak tefek iyileştirmelerden de bahsetmek istiyorum. Bunlardan ilki uzun sayfalarda sağ alt köşede çıkan “Yukarı” linki. Bu link sayesinde sayfa altıdan üste hızlı bir şekilde scrool kullanmadan hızlıca çıkılabiliyor.



Arama özelliği de site bölümlerine göre yapılabilir hale getirildi. Bu sayede Cumhurbaşkanlığı arşivinde aranan bir konuşma yada haber daha hızlı bulanabilir oldu.

RSS sayfası eklendi ve daha önceden olmayan Açıklamalar, Mülakatlar gibi kategorilerde de rss hizmeti sunulmaya başlandı.

Anasayfadaki haberler kısmı hareketlendirildi ve canlılık kazandırıldı.


Aydem Elektrik Dağıtım A.Ş.

Aydem, Erkyazılım çözümleri ile müşteri ve işortaklarına internet üzerinden daha kaliteli hizmetler sunmaktadır.

AYDEM Elektrik Dağıtım A.Ş., 2008 yılı Ağustos ayında elektrik dağıtım ve perakende satış hizmetlerine başlamıştır.

Elektrik Piyasası Kanunu’na göre hizmet veren Aydem, sektörde faaliyet gösteren lisanslı ilk özel elektrik dağıtım ve perakende satış şirketidir. Aydın, Denizli, Muğla illerini kapsayan elektrik dağıtım bölgesinde yaklaşık 1,5 milyon aboneye dağıtım ve perakende satış hizmeti vermektedir.

Erkyazılım'ın geliştirmiş olduğu, kurumsal portal ürünü olan "Kolay Portal XL" ve Aydem müşterilerinin borçlarını, tüketim grafiklerini ve endeks bildirimi yapabilecekleri "Online Hizmetler" sistemi kurum içi müşteri takip sistemi ile eşlenik olarak çalışmaktadır.

Aydem'in kurumsal web portalından tesisat numaraları ve sayaç numaraları ile hızlı bir biçimde abone olabilen müşteriler, kendi tanımladıkları e-posta ve şifre ile online hizmetlere giriş yapabilmektedirler. Online hizmetler, Altelk'in geliştirdiği kurum içi müşteri takip sistemine web servisleri aracılığı ile erişerek müşterilere gerçek zamanlı bilgi sağlar.

Müşteriler isterlerse online hizmetler kapsamında bulunan fatura bildirimi hizmetinden de faydalanarak, kendilerine tahakkuk etmiş fatura bilgilerini düzenli olarak e-posta ile alabilmektedirler.

Hizmet verdiği bölgede "sıfır şikayet" ve "mazeret yok" ilkesiyle hareket eden Aydem, Erkyazılım çözümlerini kullanarak gelişen teknoloji ile birlikte müşterilerine en kaliteli hizmeti eksiksiz bir biçimde almalarına çalışmaktadır.


Verileriniz güvenle paketlenir, YEDEKK'lenir ve ihtiyaç olunca açılır (*)

Uzun zamandır kafamızı kurcalayan bir konuydu yedekleme politikası, yedeklerin dışarı çıkarılması, zamanlaması vs.  Aslına bugüne kadar bir şekilde elle alınarak büyük bir sorun olmadan idare etmiştik. Ama ne varki buna ciddi kalıcı bir çözüm bulmalıydık. Ufak kodlarla otomatize ettik bu işi,  fakat bu defada birisinin, disklerin dolup dolmadığını, yedeklerin alınıp alınmadığını kontrol etmesi gerekiyordu. En önemlisi  yedeklenen verilerin lokasyon dışına taşınamaması ciddi bir sorundu. Zira yedeği alsak bile en kötü ihtimali düşünerek (yangın, sel, deprem, hırsızlık vb.) önlemleri maximum seviyede tutmalıydık. Tam bu sırada yardımımıza Amazon S3 Servisi yetişti. S3 alt yapısını kullanarak çok sevdiğimiz ve severek kullandığımız (eminiz siz de seveceksiniz) bir uygulama geliştirdik. Adı YEDEKK.


YEDEKK’in iki parçası var birisi hangi verinin yedekleneceğini, ne zaman  başlanacağı gibi ayarların yapıldığı  yönetim ekranı uygulaması. Diğeri ise bu uygulamada verilen  ayarlara göre yedekleri belirli saatlerde alıp, paketleyip, şifreleyip Amazon S3 altyapısını kullanarak lokasyon dışına taşıyan servis.  

 

YEDEKK Calişma Mantığı


 
İki aydan fazla bir süredir kendi sunucularımızda kurduğumuz YEDEKK’in alfa ve beta testlerini başarıyla gercekleştirdik. Artık yedeklerimiz, biz gece mışıl mışıl uyurken, tatildeyken düzenli olarak alınıyor. Kafamızda böyle bir iş yok, içimiz rahat. Hani olurda ihtiyaç duyarsak bir kaç tıklama ile yedeklerimizi geri alıp kullanabiliyoruz. 

Bilirsiniz, bu tip sistemlerin önemi, istenmeyen bir olayı tecrübe ettiğimiz zaman anlaşılır. Araçların hava yastığı gibi, aracı alırken 10 hava yastığı için çok para verir, aracı kullanırken belki buna hiç ihtiyacımız olmaz ama ihtiyacımız olursa iyi ki varmış deriz. Verileri en az riskle kullanmak istiyorsak bu tip kurallara dikkat etmemiz gerekir. Hiç veri kaybı yaşamamış olmamız, bir gün yaşamayacağımız anlamına gelmez. 

Yedeklediğiniz verilere hiç ihtiyacınız olmamasını umarız. Gene de sağlam bir limana demir atmakta fayda var :)

bkz: Kemerleriniz gösterildiği şekilde bağlanır. Belinize göre ayarlanır ve açılır. 


Neredeydik? Neler geliştirdik ?

Malumuz, bir süredir blogda "çıt" çıkmıyor. Başkaları çıtırdarken Erkyazılım ekibi olarak yenilikleri kovalamakla meşguldük.

Erkyazılım'ın yeni yüzü ve kurumsalının yayınlanması ile birlikte  "Erkyazılım Müşteri ve Online Yardım Masası" sistemini, bir süre sonra ise  "GönderTakipEt" kontör satış sistemini yayına aldık. Dikkat ederseniz SMS demedim kontör dedim, çünkü yakın zamanda MMC kapsamında kullanabileceğiniz diğer iletişim metodlarına ait kontörlerinizi alabilmeniz için hazırlıklarımız sürüyor. (Bu arada yeni MMC için geliştirme sürecimizin sonuna yaklaştık ve kurum içi testlerimize başladık.)

Geçtiğimiz yıl Prizz ile uygulamaya geçirdiğimiz Arena ve Penta entegrasyonlarından sonra EXA ile geliştirilen  Prizz-Exa entegrasyonu ile birlikte Kolay Portal XL'in de gücünü arkamıza alarak, YapYönet-Eticaret paketlerimizi yayına aldık.  Uykularınızı bölmeyen, kendi kendine tıkır tıkır çalışan Yapyönet entegre e-ticaret paketlerini incelemek ve denemek için tıklayın.

Hazır yeniliklerden bahsetmişken Kayserigaz için yapılan,  yeni yüzü ile göz kamaştıran Gaziosmanpaşa websitesine, dinamizmi ile öne çıkan Ümraniye sayfalarına,  Gülen yüzlü bir vergi dairesinin test yayına, Yapyönet ile e-ticarete yelken açan Gülkar'a, Kolay Portal altyapısını tercih eden Akpet'e, web 2.0 konsepti ile Genç Girişimciler Kulübü'ne, yenilikçi Bağcılar sitesine bakmanızı tavsiye ederiz ;)


Ümraniye Belediyesi-İnternet Belediyeciliği Projesi

Ümraniye Belediye, Erkyazılım çözümleri ile kentlilerine internet ve telefon üzerinden daha kaliteli hizmetler sunmaktadır.

Ümraniye, İstanbul’un en hızlı gelişen ve 1.000.000’un üzerindeki nüfusuyla İstanbul’un en büyük ilçelerinden birisidir. Ümraniye Belediyesi, belediye hizmetlerini daha interaktif ve kolay ulaşabilir hale gelmesi için 2002 yılında Erkyazılım’la çalışma kararı verdi

Çözüm Hakkında,

Erksoft, Ümraniye Belediyesi’nin hizmetlerinin vatandaşlara daha iyi sunulması için öncelikle 2002 yılında tüm belediye faaliyetlerinin güncel olarak yayınlanabileceği bir web portalı hazırladı. Belediye kullanıcıları portal ile ilgili eğitime tabi tutuldular ve güncelleme belediye çalışanları tarafından yapılmaya başlandı. Portal 2003, 2004, 2005 ve 2006 yıllarında tasarım ve içerik yönetimi açısından geliştirildi. Ayrıca Ümraniye Belediyesi www.umraniye.bel.tr adresiyle bel.tr uzantılı adresi kullanan ilk belediye oldu. 2006 yılı Ağustos ayında ise belediyeler için yepyeni bir konsept ile web portalı tekrar yenilendi.

Projenin ikinci aşaması olarak 2002 yılında Telefon üzerinden belediye hizmetleriyle ilgili bilgi, başvuru belgeleriyle ilgili bilgi, hizmet masasına istek şikayetlerle ilgili sesli mesaj bırakma, başkana mesaj bırakma ve vergi borcu öğrenme hizmetlerini kapsayan bir IVR sistemi kuruldu. Bu çalışma Türkiye’de belediyelerde bir ilk olarak yerini aldı.

Projenin üçüncü aşamasında 2002 yılından Web portalı üzerinden kredi kartı ile vergi borcu ödeme, borç bilgisi öğrenme ve ekstre alma işlemlerinin yapılabildiği yeni bir hizmet kanalı açıldı.

Projenin dördüncü aşaması olarak belediyedeki tüm istek ve şikayet başvurularının toplandığı Beyaz Masa birimi bir çağrı merkezine dönüştürüldü. Yine belediyelerde bir ilk olarak yapılan bu çalışma ile Beyaz Masa birimine gelen tüm çağrıların raporlanması, çalışanların performans analizinden, gelen başvuru konuları ve çözümleri, çözüm süreleri hakkında detaylı rapor alınabilen ve bu sayede hizmetlerin daha iyi verilmesini sağlayan bir sistem kuruldu.

Projenin beşinci aşaması olarak Çok Kanallı Gönderim Merkezi Güvercin ürünü hizmete alındı. Bu çalışma ile vergi borcu hatırlatma, başkanın çalışmaları, belediye faaliyetleri ile ilgili bülten gönderme, tebrik mesajları ve yapılan etkinliklerle ilgili etkinlik duyurusu yapılmaktadır. Mükelleflerle yapılan tüm görüşmeler kayıt altına alınmaktadır.

Projenin son aşaması olarak Video Streaming hizmeti verilerek web portalı üzerinden belediye tanıtım filmi ve Çanakkale Filminin aynı anda 100 kişiye kadar sorunsuz izlenebilmesi hizmeti verilmiştir.

Ümraniye Belediyesi’nde yapılan bu projenin bir çok ayağı Türkiye’de ilk defa yapılan çalışmalar olup diğer belediyelere örnek teşkil etmektedir. 2002 yılında yapılan hizmetlerden Telefon Belediyeciliği uygulaması IT Business dergisini kapak olmuştur.