BAŞA DÖN

T.C. Cumhurbaşkanlığı web sitesi de KolayPortal WCM kullanıyor!

Cumhurbaşkanlığı resmi web sitesi alt yapısını, şirketimizin bir ürünü olan KolayPortal WCM’a geçirdik.  Siteye girdiğiniz zaman gözle görülür hiç bir değişiklikle karşılaşmamanız normal. Çünkü yapılan çalışma görsel olmayıp, site alt yapısını statik html dosyalarından kurtarıp, dinamik bir içerik yönetim sistemine geçirmeyi amaçlıyordu. Yaklaşık iki yıllık bir çalışma neticesinde de bunu başarmış durumdayız.

Sistemin dinamik olmasıhata olasılığını en aza indirerek, hızlı bir şekilde siteyi yönetmek anlamına geliyor. Bu da Cumhurbaşkanımız’ın yoğun temposunun, saniye saniye kamuoyuna aktarılmasını kolaylaştırıyor.

Çalışma esnasında bizi en çok yoran kısım, tasarımının ve sayfa adreslerinin  birebir kalmasını sağlamak oldu. KolayPortal XL’in foto albüm modülü, içerik editörü gibi bir çok özelliğini Cumhurbaşkanlığı için modifiye edip, onların alışkanlıklarına ve kullanım tercihlerine göre yeniden düzenledik.

Alt yapı değişikliği ile birlikte yaptığımız ve kullanımı daha da kolaylaştıran ufak tefek iyileştirmelerden de bahsetmek istiyorum. Bunlardan ilki uzun sayfalarda sağ alt köşede çıkan “Yukarı” linki. Bu link sayesinde sayfa altıdan üste hızlı bir şekilde scrool kullanmadan hızlıca çıkılabiliyor.



Arama özelliği de site bölümlerine göre yapılabilir hale getirildi. Bu sayede Cumhurbaşkanlığı arşivinde aranan bir konuşma yada haber daha hızlı bulanabilir oldu.

RSS sayfası eklendi ve daha önceden olmayan Açıklamalar, Mülakatlar gibi kategorilerde de rss hizmeti sunulmaya başlandı.

Anasayfadaki haberler kısmı hareketlendirildi ve canlılık kazandırıldı.


Ümraniye Belediyesi-İnternet Belediyeciliği Projesi

Ümraniye Belediye, Erkyazılım çözümleri ile kentlilerine internet ve telefon üzerinden daha kaliteli hizmetler sunmaktadır.

Ümraniye, İstanbul’un en hızlı gelişen ve 1.000.000’un üzerindeki nüfusuyla İstanbul’un en büyük ilçelerinden birisidir. Ümraniye Belediyesi, belediye hizmetlerini daha interaktif ve kolay ulaşabilir hale gelmesi için 2002 yılında Erkyazılım’la çalışma kararı verdi

Çözüm Hakkında,

Erksoft, Ümraniye Belediyesi’nin hizmetlerinin vatandaşlara daha iyi sunulması için öncelikle 2002 yılında tüm belediye faaliyetlerinin güncel olarak yayınlanabileceği bir web portalı hazırladı. Belediye kullanıcıları portal ile ilgili eğitime tabi tutuldular ve güncelleme belediye çalışanları tarafından yapılmaya başlandı. Portal 2003, 2004, 2005 ve 2006 yıllarında tasarım ve içerik yönetimi açısından geliştirildi. Ayrıca Ümraniye Belediyesi www.umraniye.bel.tr adresiyle bel.tr uzantılı adresi kullanan ilk belediye oldu. 2006 yılı Ağustos ayında ise belediyeler için yepyeni bir konsept ile web portalı tekrar yenilendi.

Projenin ikinci aşaması olarak 2002 yılında Telefon üzerinden belediye hizmetleriyle ilgili bilgi, başvuru belgeleriyle ilgili bilgi, hizmet masasına istek şikayetlerle ilgili sesli mesaj bırakma, başkana mesaj bırakma ve vergi borcu öğrenme hizmetlerini kapsayan bir IVR sistemi kuruldu. Bu çalışma Türkiye’de belediyelerde bir ilk olarak yerini aldı.

Projenin üçüncü aşamasında 2002 yılından Web portalı üzerinden kredi kartı ile vergi borcu ödeme, borç bilgisi öğrenme ve ekstre alma işlemlerinin yapılabildiği yeni bir hizmet kanalı açıldı.

Projenin dördüncü aşaması olarak belediyedeki tüm istek ve şikayet başvurularının toplandığı Beyaz Masa birimi bir çağrı merkezine dönüştürüldü. Yine belediyelerde bir ilk olarak yapılan bu çalışma ile Beyaz Masa birimine gelen tüm çağrıların raporlanması, çalışanların performans analizinden, gelen başvuru konuları ve çözümleri, çözüm süreleri hakkında detaylı rapor alınabilen ve bu sayede hizmetlerin daha iyi verilmesini sağlayan bir sistem kuruldu.

Projenin beşinci aşaması olarak Çok Kanallı Gönderim Merkezi Güvercin ürünü hizmete alındı. Bu çalışma ile vergi borcu hatırlatma, başkanın çalışmaları, belediye faaliyetleri ile ilgili bülten gönderme, tebrik mesajları ve yapılan etkinliklerle ilgili etkinlik duyurusu yapılmaktadır. Mükelleflerle yapılan tüm görüşmeler kayıt altına alınmaktadır.

Projenin son aşaması olarak Video Streaming hizmeti verilerek web portalı üzerinden belediye tanıtım filmi ve Çanakkale Filminin aynı anda 100 kişiye kadar sorunsuz izlenebilmesi hizmeti verilmiştir.

Ümraniye Belediyesi’nde yapılan bu projenin bir çok ayağı Türkiye’de ilk defa yapılan çalışmalar olup diğer belediyelere örnek teşkil etmektedir. 2002 yılında yapılan hizmetlerden Telefon Belediyeciliği uygulaması IT Business dergisini kapak olmuştur.


T.C. Cumhurbaşkanlığı Arşivi Sayısallaştırma Projesi

İki yıl evvel başladığımız KAMAG projesi yolculuğumuzun Cumhurbaşkanlığındaki kısmı Kasım 2012 itibariyle nihayete erdi. Bu süre zarfında Türkiye’nin en önemli kurumunun, Cumhurbaşkanlığı’nın son derece ehemmiyet arzeden arşiv belgeleri uzman ekibimiz tarafından yüksek çözünürlükte taranarak dijital ortama aktarıldı. Böylece Ülkemizin Cumhurbaşkanlığı gibi önemli bir kurumunun belge hafızasının uzun süre korunmasına çok mühim bir katkı sağlanmış oldu.

KAMAG - E-Belgem Projesi zaman çizelgesi

Evrak çeşitliliği bakımından hususi bir örnek olan Cumhurbaşkanlığı Arşivi’nde ekibimizle birlikte son derece verimli ve keyifli bir 2 yıl geçirdiğimizi söylemeliyim. İftiharla belirtmeliyim ki, bu proje TS 13298  “Bilgi ve dokümantasyon – Elektronik Belge Yönetimi” Standardına uygun ilk arşiv projesidir. Bu önemli projeyle birlikte “Kamu Kurumlarında Etkin Elektronik Belge Yönetimi ve Paylaşımı için Ulusal Teknolojilerin Geliştirilmesi” adına küçümsenmeyecek bir mesafe kat ettiğimizi belirtmek gerekir. Bu çalışma neticesinde tüm kurumlara örnek bir dijital arşiv koleksiyonu oluşturulmuştur.

Projenin başlangıcından itibaren Cumhurbaşkanlığı Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı ile, TÜBİTAK ve Erkyazılım olarak onlarca toplantı yaptık. Bu süreçte zaman zaman stresli anlar geçir sekte şimdilerde tüm sıkıntılar ve stresler, projemizin geldiği bu kilometre taşı için tamamen sevince dönüşmüş durumdadır.

Bu yoğun ve yorucu zaman dilimini, T.C. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği Bilişim Teknolojileri Başkanlığı'nın süreçleri çözme ve yönetme yeteneği , T.C. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği İdari ve Mali İşler Başkanlığı- Arşiv Müdürlüğü'nün himaye ve katkıları, TÜBİTAK tarafında Proje Yöneticilerimiz Veysi Öztürk ve Fikret Şanlı Beylerin desteği, Uğur Duran Beyin analiz süreçlerindeki katkısı,  Recayi Bayram Beyin belge türleri ve dilleri konusundaki tecrübeleri, DAP Proje ekip liderimiz İnci Öztürk'ün 23 kişilik bir ekibi idaredeki hüneri ve ekipteki diğer arkadaşların özverili çalışmaları olmasa herhalde bu kadar başarılı bitiremezdik.

 

TCCB ve Erkyazılım proje ekibi

Dijital ortama aktarılmış her bir evrakın önümüzdeki yıllarda bir araştırmacının çalışmasına ışık tutacağını bilmek bize heyecan veriyor. Dijitalleştirilen her bir belgenin veri tabanı üzerinde indeks bilgileri ve döküm(Envanter) numarası ile birlikte tutulması, araştırmacıların belgelere daha hızlı ulaşması ve hepsinden önemlisi bundan sonra belgelerin asıllarının yer değiştirme, dokunma gibi sebepler ile daha az yıpranacağını bilmek ve bu belgelerin sonraki kuşaklara ulaşmasında ufakta olsa pay sahibi olmak, heyecanımıza heyecan katıyor.

Cumhurbaşkanlığı Dijital Arşiv Projesinden Satırbaşları:

  • Maksimum 23, Minimum 12 olmak üzere ortalama 15 Servis Büro personeli çalıştı.
  • Maksimumda TCCB kurum personeli ile birlikte 30 personele kadar ulaşıldı.
  • Toplam 21 adet bilgisayar kullanıldı;
    • 4 Kalite,
    • 7 İndeks,
    • 2 Sanal Ayraç,
    • 6 Tarama,
    • 1 Negatif Tarama,
    • 1 İdari
  • 2 Şubat 2012’de Hızlı Tarama bitti. 744.903 sayfa hızlı tarama yapıldı.
  • 13 Kasım 2012’de Hassas Tarama bitti. 1.284.361 sayfa hassas tarama yapıldı.
  • 22 Kasım 2012’de tasnif bitti. 2.029.916 adet tasnif yapıldı.
  • 34 farklı belge tipinde toplam 750.666 adet belge tarandı.
  • Toplamda 2.029.264 sayfa tarandı.
  • Projede;
    • 1 adet Zeutschel OS 12000 HQ
    • 4 adet Microbox Ultra A2
  • 100.000 adet barkod basıldı.
  • Sanal Tasnif Süreci ile 200.000 adet basılı barkod tasarrufu sağlandı.
  • Bu belgeler uç uca eklense yaklaşık 852 km uzunluğa ve 247.164 km2 alana ulaşmaktadır.
  • 400 dpi’da taranan Ana Belge boyutu yaklaşık 70 TB’a ulaştı.
  • Dolaşım kopyası boyutu yaklaşık 3TB’a ulaştı.
  • 41.448.302 karakterlik indeksleme yapıldı.
  • İlk dijitalleştirilen belge; Celal BAYAR dönemine ait bir mektuptu.
  • Son dijitalleştirilen belge; Süleyman DEMİREL dönemi bir rapordu.

Proje için Almanya’dan özel olarak sipariş edilen, 400 DPI optik tarama yapabilen ve en kıymetli varlığımız olan zamanı en efektif bicimde kullanmamızı sağlayan Book2Net Ultra modeli tarayıcılar Türkiye'de ilk defa projemizde kullanıldı.


Insan'ı tanımak ve Pazarlama Teknolojileri

Insanı modellemek gerekseydi, en uygun model hangisi olurdu dersiniz?

Yaklaşık 3 yıl önce katıldığım bir pazarlama seminerinde batılı pazarlamacıların insanı bir at arabasına benzeterek modellediklerini dinlemiştim.

Gerçektende insan ve at arabası arasında nasıl bir benzeşme var. Detaylara indigimizde çok güzel bir modelleme yapıldığını görüyoruz.

At arabası nelerder oluşur; Önünde 2 adet at, araba aksamı, şoför, arkada oturan efendi olarak özetlersek  atlar: birisi cismani arzular diğeri şehevi arzuları, araba aksamı: insan vucudu, şoför:akıl, arkada oturan efendi: ruh olarak tarif ediliyor.

At arabasını şoför ve ruh yönetmiyor ve kendi halinde ilerliyorsa insan demekki herşeyi öndeki atlara teslim etmiş demektir.

Çoğu pazarlamacının en sevdiği hedef kitle bu tür insanlardan oluşan kitledir. Hatta pazarlamacılardan bazıları işin kolayına kaçarak bu iki atı devamlı yemlemek için uğraşır. Şoförden habersiz, efendinin ruhu duymadan atlara yemler verilir. At o hale gelirki artık verilen her türlü yemi yemek istemez, şımarır ve TOM olur. peki TOM nedir? Tatmin Olmayan Müşteri'ye TOM denir.

Asıl zor olan pazarlama şoförün ve efendininde işin içinde olduğu uzun vadeli kalıcı ilişkiler kurabilmektir.


Siz sorun TSE cevaplasın

Ülkemizde kurumsal olarak en çok bilgi ve belge üreten kurumlardan birisi Türk Standartlar Enstitüsü'dür (TSE) diye düşünüyorum. Üretilen dökümanları, uğraşılan konulara biraz göz gezdirince bu kadar bilgi içinden nokta atışı cevabı bulmanın konuya az yabancı kişiler için zor olacağını kestirmek zor değil.

Konuyu TSE Bilgi Teknolojileri ekibi ile beyin fırtınası yaparken, insani sorulara insani cevapların alınabileceği bir platformun TSE ile iş yapan sahadaki kişiler ve konunun meraklıları için önemli bir boşluğu dolduracağını farkettik. Konuyu biraz daha geliştirince, daha önce "Cumhurbaşkanına Sorun" adıyla T.C. Cumhurbaşkanlığı için de kurguladığımız soru cevap ürünümüz Bisorusor.com'un oldukça güzel bir uygulama alanına sahip olduğunu gördük.

TseCevapliyor.tse.org.tr Açıldı

Sahada görev yapan, konusunda yetkin TSE uzmanlarına ihtiyaç duyulan soruların her an ve her yerden iletilme imkanını sunan TSE Cevaplıyor, herkesin TSE'nin ilgi sahasında olan konularda sorular sorup doğrudan uzmanlarından tutarlı cevaplar almasını hedefliyor.

TSE Cevaplıyor'un özellikleri neler?

Hakkında

TSE Cevaplıyor, insanların birbirlerine yardımcı oldukları sosyal paylaşım platformudur.

İlgi alanlarınıza ve merak ettiğiniz konulara göre yeni insanlarla buluşma yeridir. Online topluluk kurup kaliteli paylaşım ile size merak ettiklerinizi öğrenme ve bildiklerinizi öğretme fırsatı sunar.

Soru Sor

Aklınıza takılan soruları gerçek kişilere sorabilirsiniz. Eğer soru varsa mutlaka cevabı da vardır

Günlük hayatta, kafanınıza takılan bir soru hakkında internette yığınlarca kaynak/bilgiye ulaşabildiğiniz gibi bu konu hakkında soru sorabileceğiniz gerçek bir insan size daha hızlı ve doyurucu bilgi verebilir. Padişahın biri birgün attan düşmüş, bütün saray ahalisi başına toplanmış, her kafa bir ses çıkartırken, padişah “bana attan düşen birisini bulun” demiş.

Zaman Sınırlı Sorular

Düzenlediğiniz sorulara son cevap tarihi belirleyebilirsiniz.

Yeni bir soru hazırlarken son cevap tarihini seçin, o tarihten sonra sadece cevapları sunalım.

Anket Yap

Çok kolay bir şekilde anket hazırlayabilirsiniz.

Bazen bir soruya karşılık verilecek cevaplardan çok hızlı sonuçlar çıkarmanız gerekebilir. İlgili anketleri hem TSE Cevaplıyor üyelerine hemde widget kullanarak başka sitelerdeki kişilere sorabilirsiniz. TSE Cevaplıyor, anket sonuçlarına herhangi bir müdahalede bulunmamaktadır.

Zaman Sınırlı Anketler

Düzenlediğiniz ankete son katılım tarihi belirleyebilirsiniz.

Yeni bir anket hazırlarken anketinizin son katılım tarihini seçin, o tarihten sonra sadece sonuçları sunalım. İsterseniz halka açık anket düzenleyin herkes oy verebilsin, internetin nabzını tutun.

İsterseniz anonim olarak yazın, kimse sizi bilmesin.

Anonimlik özelliği ile anonim soru sorabilirsiniz.

Yeni bir soru sorarken "Bu soruyu Anonim Kullanıcı olarak sormak ve kendimi gizlemek istiyorum." seçeneğini işaretlerseniz, sorunuz Anonim Kullanıcı isimli genel bir kullanıcı adı ile yayınlanır.

Bu sayede sormak istediğiniz ama çekindiğiniz bir soruyu kendinizi ön plana çıkarmadan gönül rahatlığı ile yayınlayabilirsiniz.

Akıllı arama sistemi

Bu sistem sayesinde, site içerisinde bulmak istediğiniz soru ve cevaplar ile üyelere ulaşabilirsiniz.

Takip Et

Sorularını ve cevaplarını beğendiğiniz kişileri takip altına alabilir, sordukları soruları anında size özel sayfanızda görebilirsiniz.

RSS – XML

Yeni anketler, son cevaplar, kişiye ait sorular gibi 8 farklı RSS alt yapısı

Sitemizdeki 8 farklı RSS seçeneklerinden herhangi birine abone olabilir ve anlık değişimleri siteye bağlanmak zorunda kalmaksızın internet tarayıcınızın yardımıyla takip edebilirsiniz. Bu sayede yeni gelen soru ve cevaplara direk link imkanına da sahip olabilirsiniz.

Twitter Bağlantısı

Siz sorun biz Twitter durumunuzu anında güncelleyelim

Hesap İşlemleriDış servis entegrasyon sayfasında Twitter hesabınızı aktifleştirebilir, soru sorduğunuzda, cevap verdiğinizde otomatik olarak Twitter durumunuzun güncel olmasını ve arkadaşlarınızın farkına varmasını sağlayabilirsiniz.

Facebook Bağlantısı

Üyelik ile uğraşmadan Facebook hesabınızla bağlanın, sorun, cevaplayın, paylaşın.

Facebook bağlantısını (Facebook connect) kullanarak, TSE Cevaplıyor'a giriş yapabilir ve tüm özelliklerinden faydalanabilirsiniz. Bu sayede üyelik işlemleri ile uğraşmamış ve sorularınızı anında Facebook sayfanızda paylaşmış olursunuz. Facebook profil resminizi güncellediğinizde TSE Cevaplıyor'daki resminiz de güncellenir.

Benim Sayfam

Size özel oluşturduğumuz sayfanız ile TSE Cevaplıyor'daki aktivitelerinizi takip edebilir, kişisel bilgi, link ve resimlerinizi arkadaşlarınız ile paylaşabilir, sizi takip edenleri takip edebilirsiniz.

Site İçi Mesajlaşma

Site içerisinde üyeler ile mesajlaşabilirsiniz. Sitede genel olarak söylemekten çekindiğiniz soru ve/veya cevapları site içi Mesajlaşma sayesinde bilgisine ve tecrübesine güvendiğiniz kişilere sorabilir, yardım alabilir, iletişim kurabilirsiniz.

Puan Sistemi

Aktivitelerinizle puanları toplayın.

Soru sorma, Cevap verme, Yorum yapma, Anket yapma, Anket katılım, Soru-Cevap Değerlendirme, Rapor etme ve yayından kaldırma, Arkadaşına sor /tavsiye et aktivitelerinden puan kazanabilirsiniz. Puan sistemi detayları için tıklayın.