BAŞA DÖN

Neredeydik? Neler geliştirdik ?

Malumuz, bir süredir blogda "çıt" çıkmıyor. Başkaları çıtırdarken Erkyazılım ekibi olarak yenilikleri kovalamakla meşguldük.

Erkyazılım'ın yeni yüzü ve kurumsalının yayınlanması ile birlikte  "Erkyazılım Müşteri ve Online Yardım Masası" sistemini, bir süre sonra ise  "GönderTakipEt" kontör satış sistemini yayına aldık. Dikkat ederseniz SMS demedim kontör dedim, çünkü yakın zamanda MMC kapsamında kullanabileceğiniz diğer iletişim metodlarına ait kontörlerinizi alabilmeniz için hazırlıklarımız sürüyor. (Bu arada yeni MMC için geliştirme sürecimizin sonuna yaklaştık ve kurum içi testlerimize başladık.)

Geçtiğimiz yıl Prizz ile uygulamaya geçirdiğimiz Arena ve Penta entegrasyonlarından sonra EXA ile geliştirilen  Prizz-Exa entegrasyonu ile birlikte Kolay Portal XL'in de gücünü arkamıza alarak, YapYönet-Eticaret paketlerimizi yayına aldık.  Uykularınızı bölmeyen, kendi kendine tıkır tıkır çalışan Yapyönet entegre e-ticaret paketlerini incelemek ve denemek için tıklayın.

Hazır yeniliklerden bahsetmişken Kayserigaz için yapılan,  yeni yüzü ile göz kamaştıran Gaziosmanpaşa websitesine, dinamizmi ile öne çıkan Ümraniye sayfalarına,  Gülen yüzlü bir vergi dairesinin test yayına, Yapyönet ile e-ticarete yelken açan Gülkar'a, Kolay Portal altyapısını tercih eden Akpet'e, web 2.0 konsepti ile Genç Girişimciler Kulübü'ne, yenilikçi Bağcılar sitesine bakmanızı tavsiye ederiz ;)


T.C. Dışişleri Bakanlığı Arşiv Otomasyon Projesi İlerliyor

T.C. Dışişleri Bakanlığı Arşiv Otomasyon Projesi hızla ilerliyor. Proje kapsamında yaptığımız çalışmaların tanıtımını yapabilmek için bakanlık nezaretinde tanıtım filmi hazırlandı. Tanıtım filminde hem bakanlık arşivinin önemi hemde ortaya çıkacak yeni bir dijital arşiv veritabanının faydaları anlatılmaktadır.

Türkçe Tanıtım Videosu:

,

Tanıtım filmini izlemek için: - https://www.youtube.com/watch?v=asAioqDafpY

Turkish Ministry of Foreign Affairs eArchive Project presentation video:

 

e-Archive's Project - https://diplomatic.mfa.gov.tr/ApplicationNewsDetail.aspx?id=104

Turkish Foreign Ministry opens its diplomatic archives for researchers - http://www.armradio.am/en/2014/11/28/turkish-foreign-ministry-opens-its-diplomatic-archives-for-researchers/

Turkish Foreign Ministry opens its diplomatic archives for researchers - http://www.hurriyetdailynews.com/turkish-foreign-ministry-opens-its-diplomatic-archives-for-researchers-.aspx?pageID=238&nID=74906&NewsCatID=338


T.C. Cumhurbaşkanlığı web sitesi de KolayPortal WCM kullanıyor!

Cumhurbaşkanlığı resmi web sitesi alt yapısını, şirketimizin bir ürünü olan KolayPortal WCM’a geçirdik.  Siteye girdiğiniz zaman gözle görülür hiç bir değişiklikle karşılaşmamanız normal. Çünkü yapılan çalışma görsel olmayıp, site alt yapısını statik html dosyalarından kurtarıp, dinamik bir içerik yönetim sistemine geçirmeyi amaçlıyordu. Yaklaşık iki yıllık bir çalışma neticesinde de bunu başarmış durumdayız.

Sistemin dinamik olmasıhata olasılığını en aza indirerek, hızlı bir şekilde siteyi yönetmek anlamına geliyor. Bu da Cumhurbaşkanımız’ın yoğun temposunun, saniye saniye kamuoyuna aktarılmasını kolaylaştırıyor.

Çalışma esnasında bizi en çok yoran kısım, tasarımının ve sayfa adreslerinin  birebir kalmasını sağlamak oldu. KolayPortal XL’in foto albüm modülü, içerik editörü gibi bir çok özelliğini Cumhurbaşkanlığı için modifiye edip, onların alışkanlıklarına ve kullanım tercihlerine göre yeniden düzenledik.

Alt yapı değişikliği ile birlikte yaptığımız ve kullanımı daha da kolaylaştıran ufak tefek iyileştirmelerden de bahsetmek istiyorum. Bunlardan ilki uzun sayfalarda sağ alt köşede çıkan “Yukarı” linki. Bu link sayesinde sayfa altıdan üste hızlı bir şekilde scrool kullanmadan hızlıca çıkılabiliyor.



Arama özelliği de site bölümlerine göre yapılabilir hale getirildi. Bu sayede Cumhurbaşkanlığı arşivinde aranan bir konuşma yada haber daha hızlı bulanabilir oldu.

RSS sayfası eklendi ve daha önceden olmayan Açıklamalar, Mülakatlar gibi kategorilerde de rss hizmeti sunulmaya başlandı.

Anasayfadaki haberler kısmı hareketlendirildi ve canlılık kazandırıldı.


Ümraniye Belediyesi-İnternet Belediyeciliği Projesi

Ümraniye Belediye, Erkyazılım çözümleri ile kentlilerine internet ve telefon üzerinden daha kaliteli hizmetler sunmaktadır.

Ümraniye, İstanbul’un en hızlı gelişen ve 1.000.000’un üzerindeki nüfusuyla İstanbul’un en büyük ilçelerinden birisidir. Ümraniye Belediyesi, belediye hizmetlerini daha interaktif ve kolay ulaşabilir hale gelmesi için 2002 yılında Erkyazılım’la çalışma kararı verdi

Çözüm Hakkında,

Erksoft, Ümraniye Belediyesi’nin hizmetlerinin vatandaşlara daha iyi sunulması için öncelikle 2002 yılında tüm belediye faaliyetlerinin güncel olarak yayınlanabileceği bir web portalı hazırladı. Belediye kullanıcıları portal ile ilgili eğitime tabi tutuldular ve güncelleme belediye çalışanları tarafından yapılmaya başlandı. Portal 2003, 2004, 2005 ve 2006 yıllarında tasarım ve içerik yönetimi açısından geliştirildi. Ayrıca Ümraniye Belediyesi www.umraniye.bel.tr adresiyle bel.tr uzantılı adresi kullanan ilk belediye oldu. 2006 yılı Ağustos ayında ise belediyeler için yepyeni bir konsept ile web portalı tekrar yenilendi.

Projenin ikinci aşaması olarak 2002 yılında Telefon üzerinden belediye hizmetleriyle ilgili bilgi, başvuru belgeleriyle ilgili bilgi, hizmet masasına istek şikayetlerle ilgili sesli mesaj bırakma, başkana mesaj bırakma ve vergi borcu öğrenme hizmetlerini kapsayan bir IVR sistemi kuruldu. Bu çalışma Türkiye’de belediyelerde bir ilk olarak yerini aldı.

Projenin üçüncü aşamasında 2002 yılından Web portalı üzerinden kredi kartı ile vergi borcu ödeme, borç bilgisi öğrenme ve ekstre alma işlemlerinin yapılabildiği yeni bir hizmet kanalı açıldı.

Projenin dördüncü aşaması olarak belediyedeki tüm istek ve şikayet başvurularının toplandığı Beyaz Masa birimi bir çağrı merkezine dönüştürüldü. Yine belediyelerde bir ilk olarak yapılan bu çalışma ile Beyaz Masa birimine gelen tüm çağrıların raporlanması, çalışanların performans analizinden, gelen başvuru konuları ve çözümleri, çözüm süreleri hakkında detaylı rapor alınabilen ve bu sayede hizmetlerin daha iyi verilmesini sağlayan bir sistem kuruldu.

Projenin beşinci aşaması olarak Çok Kanallı Gönderim Merkezi Güvercin ürünü hizmete alındı. Bu çalışma ile vergi borcu hatırlatma, başkanın çalışmaları, belediye faaliyetleri ile ilgili bülten gönderme, tebrik mesajları ve yapılan etkinliklerle ilgili etkinlik duyurusu yapılmaktadır. Mükelleflerle yapılan tüm görüşmeler kayıt altına alınmaktadır.

Projenin son aşaması olarak Video Streaming hizmeti verilerek web portalı üzerinden belediye tanıtım filmi ve Çanakkale Filminin aynı anda 100 kişiye kadar sorunsuz izlenebilmesi hizmeti verilmiştir.

Ümraniye Belediyesi’nde yapılan bu projenin bir çok ayağı Türkiye’de ilk defa yapılan çalışmalar olup diğer belediyelere örnek teşkil etmektedir. 2002 yılında yapılan hizmetlerden Telefon Belediyeciliği uygulaması IT Business dergisini kapak olmuştur.


T.C. Cumhurbaşkanlığı Arşivi Sayısallaştırma Projesi

İki yıl evvel başladığımız KAMAG projesi yolculuğumuzun Cumhurbaşkanlığındaki kısmı Kasım 2012 itibariyle nihayete erdi. Bu süre zarfında Türkiye’nin en önemli kurumunun, Cumhurbaşkanlığı’nın son derece ehemmiyet arzeden arşiv belgeleri uzman ekibimiz tarafından yüksek çözünürlükte taranarak dijital ortama aktarıldı. Böylece Ülkemizin Cumhurbaşkanlığı gibi önemli bir kurumunun belge hafızasının uzun süre korunmasına çok mühim bir katkı sağlanmış oldu.

KAMAG - E-Belgem Projesi zaman çizelgesi

Evrak çeşitliliği bakımından hususi bir örnek olan Cumhurbaşkanlığı Arşivi’nde ekibimizle birlikte son derece verimli ve keyifli bir 2 yıl geçirdiğimizi söylemeliyim. İftiharla belirtmeliyim ki, bu proje TS 13298  “Bilgi ve dokümantasyon – Elektronik Belge Yönetimi” Standardına uygun ilk arşiv projesidir. Bu önemli projeyle birlikte “Kamu Kurumlarında Etkin Elektronik Belge Yönetimi ve Paylaşımı için Ulusal Teknolojilerin Geliştirilmesi” adına küçümsenmeyecek bir mesafe kat ettiğimizi belirtmek gerekir. Bu çalışma neticesinde tüm kurumlara örnek bir dijital arşiv koleksiyonu oluşturulmuştur.

Projenin başlangıcından itibaren Cumhurbaşkanlığı Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı ile, TÜBİTAK ve Erkyazılım olarak onlarca toplantı yaptık. Bu süreçte zaman zaman stresli anlar geçir sekte şimdilerde tüm sıkıntılar ve stresler, projemizin geldiği bu kilometre taşı için tamamen sevince dönüşmüş durumdadır.

Bu yoğun ve yorucu zaman dilimini, T.C. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği Bilişim Teknolojileri Başkanlığı'nın süreçleri çözme ve yönetme yeteneği , T.C. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği İdari ve Mali İşler Başkanlığı- Arşiv Müdürlüğü'nün himaye ve katkıları, TÜBİTAK tarafında Proje Yöneticilerimiz Veysi Öztürk ve Fikret Şanlı Beylerin desteği, Uğur Duran Beyin analiz süreçlerindeki katkısı,  Recayi Bayram Beyin belge türleri ve dilleri konusundaki tecrübeleri, DAP Proje ekip liderimiz İnci Öztürk'ün 23 kişilik bir ekibi idaredeki hüneri ve ekipteki diğer arkadaşların özverili çalışmaları olmasa herhalde bu kadar başarılı bitiremezdik.

 

TCCB ve Erkyazılım proje ekibi

Dijital ortama aktarılmış her bir evrakın önümüzdeki yıllarda bir araştırmacının çalışmasına ışık tutacağını bilmek bize heyecan veriyor. Dijitalleştirilen her bir belgenin veri tabanı üzerinde indeks bilgileri ve döküm(Envanter) numarası ile birlikte tutulması, araştırmacıların belgelere daha hızlı ulaşması ve hepsinden önemlisi bundan sonra belgelerin asıllarının yer değiştirme, dokunma gibi sebepler ile daha az yıpranacağını bilmek ve bu belgelerin sonraki kuşaklara ulaşmasında ufakta olsa pay sahibi olmak, heyecanımıza heyecan katıyor.

Cumhurbaşkanlığı Dijital Arşiv Projesinden Satırbaşları:

  • Maksimum 23, Minimum 12 olmak üzere ortalama 15 Servis Büro personeli çalıştı.
  • Maksimumda TCCB kurum personeli ile birlikte 30 personele kadar ulaşıldı.
  • Toplam 21 adet bilgisayar kullanıldı;
    • 4 Kalite,
    • 7 İndeks,
    • 2 Sanal Ayraç,
    • 6 Tarama,
    • 1 Negatif Tarama,
    • 1 İdari
  • 2 Şubat 2012’de Hızlı Tarama bitti. 744.903 sayfa hızlı tarama yapıldı.
  • 13 Kasım 2012’de Hassas Tarama bitti. 1.284.361 sayfa hassas tarama yapıldı.
  • 22 Kasım 2012’de tasnif bitti. 2.029.916 adet tasnif yapıldı.
  • 34 farklı belge tipinde toplam 750.666 adet belge tarandı.
  • Toplamda 2.029.264 sayfa tarandı.
  • Projede;
    • 1 adet Zeutschel OS 12000 HQ
    • 4 adet Microbox Ultra A2
  • 100.000 adet barkod basıldı.
  • Sanal Tasnif Süreci ile 200.000 adet basılı barkod tasarrufu sağlandı.
  • Bu belgeler uç uca eklense yaklaşık 852 km uzunluğa ve 247.164 km2 alana ulaşmaktadır.
  • 400 dpi’da taranan Ana Belge boyutu yaklaşık 70 TB’a ulaştı.
  • Dolaşım kopyası boyutu yaklaşık 3TB’a ulaştı.
  • 41.448.302 karakterlik indeksleme yapıldı.
  • İlk dijitalleştirilen belge; Celal BAYAR dönemine ait bir mektuptu.
  • Son dijitalleştirilen belge; Süleyman DEMİREL dönemi bir rapordu.

Proje için Almanya’dan özel olarak sipariş edilen, 400 DPI optik tarama yapabilen ve en kıymetli varlığımız olan zamanı en efektif bicimde kullanmamızı sağlayan Book2Net Ultra modeli tarayıcılar Türkiye'de ilk defa projemizde kullanıldı.