BAŞA DÖN

Web Trend Haritası - 2008

Information Architecs, "Web Trend Map 2008 Beta" isimli bir çalışma ile 300 e yakın web sitesine ait metro haritası tadında trend haritası hazırlamış. A3 PDF çekilebildiği gibi , A0 boyutunda devasa bir poster de sipariş verilebiliyor. (email yolu ile 50-55 usd civarı).

Geçmiş yıllardaki 1. ve 2. versiyonları görmemiştim. Haritayı Tokyo metro sistemi üzerine kurgulamışlar ve trendlere göre web sitelerini istasyonlar arasında dağıtmışlar. Mesela, Facebook geniş bir bakış açısına göre artık sıkıcı olduğu için, sıkıcı ama önemli bir istasyon olan  Nipporiye kaydırılmış, belli yönden ona benzer olan Flickr'dan dolayı Yahoo'yu yakın bir istasyona almışlar vb. (Web sitelerini ilişkisel olarak incelemek için de kullanılabilir.)

Web Trend Haritası - 2008

8,05 MB PDF download etmek istemiyorsanız, web sayfası olarak da gezilebilirsiniz. İlginizi çekti ise, Visual Complexity'ye göz atmanızı tavsiye ederim.


Belediyeden.com sizlerle!

Yerel haberleri tek merkezden takip etmek ve yerel yönetimlerin birbirleri arasındaki bilgi akışını kolaylaştırmak amacıyla geliştirdiğimiz yeni Web 2.0 uygulamamız olan Belediyeden.com yayına başladı.

Belediyeden.com'da neler yapabilirsiniz?

  • Belediyeden.com bünyesinde takibi yapılan belediyelere ait son girilen haberleri, duyuruları, içerikleri takip edebilir,
  • Belediyelerimi düzenle linki ile görmek/takip etmek istediğiniz belediyelerinizi ve görme sıralamasını değiştirebilir,
  • RSS Üyeliği ile son girilen tüm belediye içeriklerini takip edebilir,
  • "Bana Özel RSS" uygulamamız ile sadece size özel seçtiğiniz belediyelere ait içerikleri RSS okuyucunuz ile takip edebilir,
  • Google arama kutusu vasıtası ile yeni bir arama sayfası açmadan aramalarınızı yapabilir,
  • Önerim var linki ile önerilerinizi, yorumlarınızı bizimle paylaşabilirsiniz.

* RSS desteği olan belediyelerimiz, Belediyeden.com'da haberlerini yayınlatmak için Önerim var formumuzu kullanarak bize ulaşabilirler.


Sen de bir soru sor!

Dream Venture'ın desteğini alarak bir süredir Paylaşarak sıkıntıları giderme platformu olarak adlandırdığımız bisorusor.com'u geliştiriyorduk.

Bu hafta, zevkle çalıştığımız projemizde belli bir aşamaya geldiğimizi düşünerek belirli sayıda bir kullanıcı kitlesinin erişimine açık olan özel olan alfa test aşamasına geçtik.

"Alfa Yayını" ne demek ?

Kısaca, projemiz temel işlevlerini çok güzel bir şekilde yapıyor ve artık kullanıcıların da bir ön testinden geçmesi gerekiyor demek. Bu aşamada seçtiğimiz kullanıcılar ön testleri yaparak geri dönüş yapıyorlar ve arge ekibimiz de bunları gözden geçirip, gerekirse Creative konsepte de müdahale ederek hızlı bir şekilde yayına alıyorlar.

Neden Özel ?

Geliştirdiğimiz bazı modüllerimizin benzer uygulamalar arasında yani pazarda fark oluşturduğunu düşünüyor ve bunların en güzel bir şekilde çalıştığından emin olmak istiyoruz.

Alfa'dan sonra ne var ?

Alfa aşamasındaki geliştirmelerimizi 1 Eylül'de bitirmiş ve Web 2.0 ın bir nevi alamet-i farikası :) olan beta aşamasına geçmiş olmak istiyoruz.

Beta aşamasında bu sefer  Belediyeden.com, Marketplacedigger.com'dan farklı olarak sınırlı sayıda ön kullanıcıya giriş izni verip, kapasitemizi yavaş yavaş arttıracağız.

Sıkıntılarınızı gidermek için geliyoruz, bizden ayrılmayın... :)

 

 


Sinaptik.Net - Bilişim Sektörüne Özel Kariyer Sitesi

Altius Danışmanlık Bilişim ve Telekomünikasyon Sektöründe faaliyet gösteren firmalar başta olmak üzere, tüm sektörlerdeki firmaların Bilgi Teknolojileri, Bilgi İşlem, Yazılım vb. departmanlarına yönelik insan kaynakları danışmanlığı hizmeti vermektedir.

Gücünü, kullandığı materyaller ve sahip olduğu referanslı networkten alan Altius, firmaların ve BT Profesyonellerinin doğru tercihler yapmasına yardımcı olmaya çalışmaktadır.

Sektöre özel bir proje olan Sinaptik.Net’te Bilişim Sektöründen ve tüm sektörlerin BT departmanlarına ilişkin ilanların haricinde, diğer kariyer sitelerinden bilişim ilanları da çekilerek yayınlanmakta ve iş arayan bir bilişim sektörü çalışanına çalışabileceği tüm güncel iş imkânları bir arada sunulmaktadır.

Altius Danışmanlık için yaptığımız projede, iş arayanlar özgeçmişlerini doldurduktan sonra özgeçmişlerinin görünümü için temalar arasından seçim yapabiliyorlar, PDF olarak kaydedebiliyorlar ve site üzerinden kendi belirledikleri email adreslerine gönderebiliyorlar.


BLOG NEDİR?

Yakın zamana kadar birçok kişinin kavramsal olarak yerine oturtamadığı “blog” hakkında hala soru işaretleri olabilir. Bu yüzden bir blog’u kullanmaya başlamadan evvel neyi kullandığımızı bilmemiz gerektiğini düşündüm. Yani kısaca BLOG NEDİR?



BBS (Bulletin Board System)’lerin torunu olan Blog özünde kavram olarak web-log kelimelerinin birleşmesinden oluşmuştur. İnternette yaptığınız gezilerde hangi sayfaya girip neler gördüğünüzü ve ilginizi çeken bölümleri bir seyir defterine not eder gibi not edip yazdığınız hatta bu gördüğünüz yerdeki resimleri de eklediğiniz sayfalar topluluğudur. Devamlı Weblog! Weblog! ifadesinin kullanılıp konuşma dilinde baskının We-blog şeklinde vurgulanmasından dolayı zamanla “we” hecesi düşmüş ve devamlı kullanılan dillerden düşmeyen “blog” kavramı oluşmuştur. Tabii teknik bir terim oluşunca onunla uğraşanlarında ve bu işle ilgili yapılan işlemlerinde terimleri hemen hazır olmakta. Nitekim bu işle uğraşanlara “blogcu – blogger” ve blog üzerinden metin yazıp gönderme işlenmede “bloglama – blogging” denmiştir.

10 yıldan fazladır kullanılan blog günden güne tasarımları ön ve arka yüz kavramları ile teknolojinin her yüzünde olduğu gibi farklılıklar göstermiştir. İlk başlarda sadece internette dolaşırken hoşumuza giden metinleri ve linkleri kişisel sayfamıza ekleniyordu. Bunu da kodlamadan anlayan kişiler yapabiliyordu. Blog kavramı ile birlikte ortaya çıkan blog-yayınlama (blog publishing) aracı, birçok kullanıcıya teknik bilgi bilmeden kişisel blog sayfalarını oluşturma imkanı verdi. Blog kavramı ortaya çıkması ile birlikte blog-yayınlama araçlarının kullanımını ücretsiz verip sadece üye kazanma peşinde olan birçok site açılmaya başladı. Bu sitelerin en eskilerinden olan Technorati'nin bu gün blog sayfa sayısı 55 milyonu geçmiştir. Günde 30.000 - 40.000 blogun yaratıldığı bu ve benzeri büyük blog portalları sayesinde blog kavramının bütün internet kullanıcılarına ulaşması kaçınılmazdır. Üstelik zamanla bu ulaşım tek bir blog sayfası ile değil birçok blog sayfalarının oluşturduğu blogsal sayfa topluluklarını da getirecektir. 


Blog ve Yazılan Konular

Bloglar birçok konudan bir sürü farklı içerik ve resmi içerisinde barındırabilir. Bu o blog sahibinin isteğine ve o blog yapınsın belirlediği standartlara göre değişiklik gösterir. Önemli olan blog içinde yazılan konuların bir bütünlük ve uyumluluk göstermesidir. Peki, hep aynı konudan mı yazılacak? Hayır !!! Farklı konulardan da yazsanız bu sefer de uyumsuzluğun getirdiği uyumluluğu yakalarsınız.

Neden Blog?

İnsanlar site açmaktan çok blog açmaya daha doğrusu blog ile uğraşmaya iten birçok sebep vardır. Özellikle kişisel sayfalarda toplu blog hizmeti veren blog portallardan hizmet alanların sayısı hiçte yadsınamayacak kadardır. Bunun hiç şüphesiz en önemli sebeplerinden biri bir site açmak için verilmesi gereken domain ve hosting gibi ücretlerden kurtulmak olarak gösterilebilir. Tabii buna kolay kullanılabilir ve hiç teknik bilgi bilmeden güncelleme yapılan içerik yönetim sistemlerinin de sadece ücretsiz üyeliğe eklendiği düşünüldüğünde gösterilen ilginin hiçte sebepsiz olduğu söylenemez. Yine bu sistemlerin sabit yapıda bir görünüş değil kullanıcıların zevkine göre sundukları farklı şablonlardaki sayfa yapıları blog kullanımına gösterilen ilgiyi kat ve kat arttırmaktadır. Peki, sadece onların verdiği şablonlar mı hayır! Kendi yaptıklarınızı da ekleyebildiğinizden, bir sürü sayfa tasarımları ve alternatif çözüm ve resimler ortalıkta kolaylıkla dolaşmaya ve gösterilen ilginin artmasına sebep olmaktadır. Son olarak bunlara karşılıklı blog linkleri de eklendiğinde hiç kullanmayan kişilerin de başkalarından görüp blog havuzuna dalma isteklerini arttırdığı bir gerçektir.


Blog Kullanırken
1. Amacınızı belirleyin:
2. Okuyucularınızı tanıyın:
3. Gerçekçi olun:
4. Sitenizi sık sık güncelleyin:
5. Blogunuzu halka tanıtın :
6. Kaynaklarınıza link verin:
7. Diğer bloglara link verin.
8. Sevdiğiniz konular hakkında yazmaya çalışın:
9. Sabırlı olun: